Waarom worden "full movies" niet verwijderd van YouTube?

Steeds vaker kom ik recente films tegen op YouTube. Niet een klein stukje maar echt de hele film. En ook nog in goede kwaliteit.

Waarom laat YouTube dit op haar site staan? Is dat niet illegaal?

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=zKjW7SGrI_g&feature=related

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=DkNbwDtOpg0&feature=related

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaaa,was ik ook al achter.
Ik heb de laatste tijd echt veel film's gekeken gewoon lekker in me bed(via iPhone)
Als ze echt recent zijn worden ze meestal in no-time verwijderd,maar film's van een paar jaar oud schijnt wel te mogen.

Antwoorden (2)

Youtube probeert deze zoveel mogelijk te verwijderen. De laatste jaren plaatsen steeds meer mensen een volledige film op youtube en is het dus steeds minder bij te houden met verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn bepaalde manieren om de youtube filter te omzeilen.

De eerste en veiligste is toestemming van de copyright owner.
Verder worden er dingen gebruikt zoals en scherm draaien, of een filter er over doen om de youtube content filter in de war te brengen.

Veel full movies zijn ook varianten op "abandonware"
waar de originele eigenaar niet langer copyright behoud.
Of de films open maken voor public.

En de meest twijfelachtige methode is gewoon mass upload op verschillende accounts.