Hoe maken ze in misdaad series zoals CSI of NCIS de lijken?

Je ziet in misdaadseries vaak lichamen. Gebruiken ze dan een pop? Lijkt me niet (ziet er heel realistisch uit). Maar om nou een levend persoon te gebruiken....?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

heel vaak zijn het acteurs zelf, maar soms gebruiken ze wassen beelden of dummy's zoals je in musea ziet. dat doen ze alleen als een acteur echt heel lang stil zou moeten liggen of heel kietelig is. bij NCIS doen ze het vaker met poppen, bij CSI gaan ze opzoek naar acteurs die de rol sowieso aan kunnen omdat een echt lichaam realistischer over komt. dit weet ik via via, een vriend van me maakt vaak van dat soort poppen en kent een acteur waar hij mee gewerkt heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Lijken zelf als ze ze vinden zijn gewoon professionele geschminkte acteurs maar zodra ze op de operatietafel liggen wordt er een soort van extra laag op ze gelegd (waarschijnlijk gemaakt van latex etc.) zodat het lijkt of ze onderzocht worden.
Wonden worden ook gemaakt met behulp van latexachtig spul wat wordt gebruikt door Professionele make up artiesten. Ik hoop dat je hieraan genoeg informatie hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat nou als ze organen verwijderen (zie je ook weleens)?