Wat is het verschil tussen een thriller en een horrorfilm?

Titel; Wat is het verschil tussen een horrorfilm en een thriller?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Bij een thriller draait het vooral om spanning. Wie heeft het gedaan, wat gaat er gebeuren?
Bij een horrorfilm gaat het vooral om angst. Hoe meer de kijkers schrikken, hoe beter de horror ervaren wordt. Kenmerkend vind ik vooral aan het eind dat je in de veronderstelling bent dat de kwade figuur dood is, en dan ineens schiet die weer overeind.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een thriller staat met name het plot centraal en gaat het vooral om het opbouwen van de spanning. Vaak zijn dat de klassieke whodunits.
Bij een horrorfilm is het verhaal minder belangrijk en ligt de aandacht vooral op de special effects en de gory bloody details (rondvliegende hoofden, dat soort werk).. Hoe meer de kijker schrikt en wegkijkt van het scherm, hoe beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een horror draait alles om angst; enge figuren, enge gebeurtenissen, schrikmomenten etc. Bij een thriller draait het om de spanning. Vaak wordt je bij een thriller ook op het verkeerde been gezet, zodat het niet voorspelbaar is en je tot het einde blijft speculeren over hoe de film afloopt, en dus ook spannend blijft.