Hoe eindigde de Matrix film?

Er zijn heel veel hollywood kaskrakers die een ' sequel' krijgen. jaws, Star Wars, H. Potter, Indiana Jones etc... Maar hoe zit het nou met de Matrix? Wat was het einde vd verhaallijn van de trilogie? En wordt het daarom niet meer gemaakt? ( in elk geval is er niets bekend niet voor 2014)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Het verhaal is ten einde aan het eind van de derde film. Het is een beetje een open einde, maar het enige wat ze kunnen doen is een zelfde verhaal erachteraan maken en dat lijkt me niet nodig. Als je dat wil, kijk je gewoon de drie delen opnieuw.

Let op, onderstaand stukje omschrijft het einde van het derde deel (dus voor wie het nog niet heeft gezien, maar wel wil zien: niet verder lezen):

Hoe dan ook, er wordt aangenomen dat Neo stierf. Zijn lichaam wordt in een laatste shot nog getoond, met een vreemd “wit licht” om zich heen. En er schijnt vrede te zijn, de Sentinels die Zion waren binnengedrongen, trekken zich terug en verdwijnen via dezelfde weg als waarlangs ze gekomen waren, en er wordt aangekondigd dat “The war is over! He did it!” De film eindigt met een zonsopgang waarin de Oracle en haar beschermer en jonge protegé verschijnen. In deze scène 'voorspelt' de oracle de terugkeer van de messiaanse Neo ergens in de toekomstige tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was wat ik bedoelde. Ik heb hem destijds gezien en herinnerde me een ' open eind' nog een x kijken... Wie weet. Miss ooit weer....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus met die nieuwe protegé...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bastanovum, het laatste stuk is letterlijk van wikipedia zoals je kunt zien. De rest is eigen bewoording...