Hoe heet deze film? (Speelt in Frankrijk)

Een tijd terug heb ik een film gezien die ik graag op dvd zou hebben, maar ik ben de naam kwijt. Het gaat over een hot shot zakenman die als zijn oom overlijdt een wijngaard in Frankrijk erft.

In eerste instantie wil hij vooral de wijngaard (waarschijnlijk in de Provence) verkopen. Als hij vanwege een slechte deal verplicht een tijd vrijaf moet nemen, gaat hij erheen om de boel te inventariseren. In de loop van de tijd wordt hij verliefd op het land en op een vrouw, en besluit hij er toch te blijven.

De film heeft veel flashbacks naar de zomers die hij als kind doorbracht op het landgoed, en de bijzondere relatie die hij had met zijn oom. In het heden komt er van de wijngaard heel crappy wijn, maar later komt hij erachter dat een geheimzinnige (maker onbekend) zeer dure en goede wijn van een proefveld van zijn eigen wijngaard komt. Later komt er nog een meisje aan die beweert de (onwettige) dochter van de oude oom te zijn, waarmee de erfenis in gevaar komt.

Het is een echte sfeerfilm, met veel mooie beelden van de omgeving. Ik heb hem gezien op een commerciële zender, en de reclames waren erg storend in het sfeervolle, voortkabbelende verhaal. Ik zou hem daarom graag nog eens zien zonder reclames er tussendoor.

Wie oh wie weet het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze film was gisteravond op TV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat meen je niet! Toch paranormaal...

Het beste antwoord

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is hem! Mijn dank is groot, en de besteantwoordverkiezing is onderweg.

Andere antwoorden (2)

A good Year van Ridley Scott met Russeel Crowe

Toegevoegd na 56 seconden:
Gebaseerd op het boek van Peter Mayle
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja A Good Year, maar de recensies zijn niet al te best. Je moet wel erg van deze middelmatige film houden om hem echt goed te vinden.....
Een (goeie) recensie, kort samengevat:
‘A Good Year' is zo melocake-licht dat je hem al begint te vergeten terwijl je er naar zit te kijken. De plaatjes zijn mooi en het gezapige tempo werkt bij momenten relaxerend maar het ontbreken van oprechte charme maakt er een te gecalculeerd stukje escapisme van dat nergens de middelmaat overstijgt. Geen pisgoedkope Aldi-wijn dus, maar eerder verdacht afgeprijsde Colruyt-wijn die als enige verdienste heeft dat je er geen koppijn aan overhoudt.