Hoe heet deze jeugdfilm uit de jaren 90?(zie uitleg)

Ik zoek een jeugdfilm uit de jaren 90, die volgensmij spannend moet zijn voor kinderen(misschien vind ik hem nu niks meer aan?, toen vond ik hem heel spannend)

Ik weet dat er hekserij in voor komt een meisje in een schilderij die steeds weer in de film terug komt.. of vast zit in het schilderij?
En dat er ook iemand werd veranderd in een muis in een restaurant.

En dat meisje had geloof ik, een rood jasje aan op het schilderij en een kapje op.

Nou misschien dat het iemand het weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je zoekt waarschijnlijk de film THE witches van roald dahl.
Dat gaat over een jongetje die met zijn oma naar een hotel gaat waar toevallig de jaarlijkse heksen vergadering wordt gehouden. Hij wordt daar ontdekt en veranderd in een muis. Heb een filmpje toegevoegd zodat je kan kijken of het hem is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik moest meteen aan The Witches denken. Daarin gaat een heks een toverdrank maken die alle mensen in muizen veranderd. Je ziet ook een schilderij (op 1:39 , maar die heeft geen rode kleding aan, maar wél een kapje) en en een kindje in een kinderwagen, met inderdaad een rood jasje aan met een rode capuchon.
Er wordt wel een jongetje veranderd in een muis, die weer terugveranderd wordt in een jongen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een heel bekende kinderverhaaltje genaamd ''the witches'' De film is verfilmd van het boek.
Er komt iets roods in voor, en het meisje is een muis die het jongetje aantreft en ze proberen weer mensen te worden.