Wat voor relatie hebben pixar en disney met elkaar?

Kan iemand mij uitleggen hoe pixar en disney met elkaar verbonden zijn?
Je hebt disney er is pixar en disney- pixar, ik heb ooit gelezen dat ze niet met elkaar willen samenwerken maar nu lees ik dat pixar een film maakt die disney gaat uitbrengen. Ik snap er nu even niks meer van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

disney is eigenaar van pixar

Toegevoegd na 2 minuten:
Pixar maakte jaren terug alleen maar b tekenfilms, goedkope versies van disney tekenfilms, Ze waren bijna failliet en toen heeft Steve Jobs het over genomen en weer op de kaart gezet met goede films. en toen heeft disney het gekocht van Jobs (ja Jobs van apple in die jaren dat hij even bij apple weg was)

Toegevoegd na 6 minuten:
De laatste link geeft de volledige verhaal weer, alleen in het engels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zakelijke relatie.
Pixar word beheerd door Disney.