Wat zijn mooie fantasy films?

het mag natuurlijk ook op gewone dvd, maar het liefst blu ray.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (10)

Lord of the rings
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
harry potter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12 monkeys

http://www.blu-rayspecialist.nl/bluray-film.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste zijn natuurlijk al genoemnd (LotR, HP), maar ik zie zeker ook wat mooie klassiekertjes zoals The Dark Crystal of Willow.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willow is leuk en tijdloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willlow +1
Idd zijn LOTR, HP en Narnia hele mooie fantasy films.
maar je kan ook kijken naar films als Dungeons and Dragons, Pans Labyrinth, The Neverending Story, Willow en Pathfinder.
als je houd van animatie is Beowulf misschien wel wat.
of houd je meer van de wat modernere fantasy dan is iets als Van Hellsing wel mooi.

ehm...
dat zijn zo'n beetje de films die ik uit mijn hoofd weet.
misschien moet je even op google kijken ofzo naar goede films.

ps. ja ik weet dat Van Hellsing niet een echte fantasy is maar ik vind persoonlijk dat het er wel bij hoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
(oh, ik was Pirates of the Carribean vergeten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sleepy hollow met Johnny Depp, Unbreakable met Bruce Willis en natuurlijk Crouching Tiger, Hidden Dragon, een Chinese film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cronicels of Nardina
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Films die ik gezien heb en mooi vond:
- Sky Captain and the World of Tomorrow
- Stardust
- Big Fish (erg leuk!)
- Underworld (= op blue ray)
- Sin city (= op blue ray)
- Twilight (= op blue ray)
- City of the Lost Children
- City of Ember (= op blue ray)
- Delicatessen

Ik heb nog veel meer fantasy films gezien, maar deze films kan ik echt van harte aanbevelen als je van mooi gemaakte films houdt met een goed verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Lord of the Rings films
de Harry Potter films
Labyrinth (klassieker die je eigenlijk wel een keer gezien moet hebben)
Stardust (verrassend origineel)
Neverending Story (Deel 1 was goed; de rest heb ik niet gezien)
Dark Crystal (gemaakt met poppen en een echte klassieker onder de fantacy films)
de Narnia films
De Pirates of the Caribbean films
Pans Labyrinth
Eragon
Bedknobs and Broomsticks
Willow
The 13th Warrior (een beetje een buitenbeentje die niet iedereen zal waarderen)
10th Kingdom (mini serie; vrij aardig)
Dinotopia (mini serie; ook aardig)
The Brothers Grimm (heeft minder met sprookjes te maken dan de titel doet vermoeden maar bepaald geen slechte film)

De Twilight verfilmingen schijnen erg goed te zijn maar ik heb ze nog niet gezien.

Als je wat meer van cult houdt:
De Conan films
Red Sonja
Krull (hoger pulp gehalte dan de anderen en special effects van voor het computer tijdperk maar toch heel aardig)
Shadow of the Vampire (Kan bij tijden saai over komen. Wel een erg goede film. De film is beter te begrijpen als je Nosferatu, eine Symphonie des Grauens een klein beetje kent daar de film zich presenteert als een 'making of' van die film.)

Als je meer van tekenfilms houd: Taran en de Toverketel/The Black Cauldron (uit het Disney arsenaal)

Ik zou persoonlijk de verschillende Beowulf verfilmingen links laten liggen (ik vind ze allemaal erg slecht). Van Helsing en Dungeons and Dragons vond ik ook niet van een echt hoogstaande kwaliteit.
Als je bekend bent met het Dungeons & Dragons rollen spel is 'The Gamers' wel een aanrader (de film is echt niet interessant voor wie niet bekend is met fantacy role playing games).

Wat minder in het klassieke idee van Fantasy films maar toch aardig en met toch een redelijk fantasy gehalte zijn oa:
Edward Scissorhands (vrij hoog drama gehalte)
De Indiana Jones films (deel 4 hadden ze wat mij betreft niet hoeven maken)
Jumanji
Monty Python and the Holy Grail (je moet er wel van houden.. het blijft Monty Python humor)
The Craft (niet de beste films maar als je hekserij leuk vind in een film is deze niet slecht)
de Mummy films

Een beetje buiten de fantacy categorie (en meer in de cult/pulp categorie) vallen bv:
Flash Gordon (scifi met een vleug fantacy met een erg hoog pulp gehalte en heeft juist daardoor een plaats onder de cult klassiekers weten te veroveren)
Masters of the Universe (scifi/fantacy met hoog pulp gehalte maar dat werkt volgens sommigen alleen maar in het voordeel van de film)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willow
Eragon
the myst of Avalon
Bridge to Terabithia
Beowulf
en kijk uit naar Ancanar