In Europa moet Bliksem McQueen een Grand Prix rijden. Wat betekent Grand Prix eigenlijk?

Wat betekent Grand Prix?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Grand Prix is een frans woord en dat betekent letterlijk "Grote Prijs".

Grand Prix (ook wel: Grote Prijs) is een term die gebruikt wordt in sport. Het gaat hierbij meestal om grote wedstrijden.

De term Grand Prix is onder meer bekend uit de motorsport, atletiek en het wielrennen, maar is wellicht het bekendst uit de autosport. Alle wedstrijden van de Formule 1, Moto GP, WK Motocross hebben deze titel.

Grand Prix kan verwijzen naar:

Grand Prix in de Formule 1
Grand Prix Wegrace (inclusief MotoGP)
Grand Prix Motorcross (inclusief MotoX)
Grote Prijs (paardensport)
ISU Grand Prix Kunstschaatsen

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de race wint krijg je een GROTE PRIJS, vandaar de naam GRAND PRIX. (die grote prijs bestaat meestal uit een grote som geld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahh noodles! ik had het dus verkeerd :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!!!

Andere antwoorden (3)

`Big Race` oftewel Groot Racewedstrijd, Grand Prix is Frans (of italiaans)

Toegevoegd na 29 seconden:
ik denk zelf dat het frans is.. gran priii
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grootste prijs.. De hoogste klasse klasse prijs...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enigste antwoord:

Grote Prijs, de grote prijs van...