wat bedoelt Nicolas Cage's met deze speech ?

Ik heb in een youtube filmpje een speech van Nicolas Cage's gevond maar ik begrijp niet wat hij met de speech bedoel Link : http://www.youtube.com/watch?v=38vd_j7e2HY&feature=related&noredirect=1

Ik heb het wel een beetje kunnen vertalen naar het nederlands:
weet je wie de aarde zullen erven?
wapenhandelaars.
want de rest is te druk met elkaar vermoorden.
dat is het geheim van overleven.
Begin nooit een oorlog.
Zeker niet tegen je zelf

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)!

Toegevoegd na 1 minuut:
ho ik heb per ongeluk 2 de zelfde links in mijn vraag gezet sorry hier voor!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeker uit de film "lord of war"?
Daarin speelt Nicolas Cage een wapenhandelaar.

Het beste antwoord

Ik kan het filmpje helaas niet zien via de link maar in je vertaling gaat het over wapenhandelaren die de aarde zouden erven. Dit is een verandering van de bijbelstekst: 'blessed are the meek, for they shall inherit the earth." (Math 5.5 ) Hij begint dus te stellen dat itt wat er in de bijbel staat niet de geduldigen en volgzamen de wereld zullen erven maar de wapenhandelaren, omdat het mensen eigen is elkaar te bevechten.

De laatste regels vind ik moeilijker te verklaren zonder de juiste context. Misschien betekent het dat wanneer iemand in 'de aanval' gaat, dit altijd tot tegenacties leidt en je zo eigenlijk uiteindelijk jezelf vernietigd. Je moet dus nooit zelf aanvallen en je in een strijd mengen maar als je de wapens levert blijf je buiten het conflict en ben je degene die uiteindelijk het meest profiteert van conflicten/oorlogen etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cage levert een aanklacht tegen wapenhandelaren en dan vooral landen die in wapens handelen, maar hij doet dat op een cynische manier.