Stel ik zou een 3D film krijgen of downloaden voor op de computer en ik zet mijn 3D bril op, Werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

dat licht eraan: je hebt meestal 3 soorten 3D-brillen: Shutterglasses, Real3D brillen en rood-blauwe 3d brillen.

(er bestaan nog meer 3D brillen maar die zijn NIET geschikt voor films)

om het even samen te vaten: Shutterglasses zijn de oplaadbare brillen die je vaak bij een 3D TV krijgt of bij een 3D kit voor je PC. je moet dan ook eerst de juiste software/hardware op je PC hebben om gebruik te kunnen maken van deze functies.

Real3D brillen krijg je vaak bij de bioscoop als je een 3D film kijkt in de bioscoop, deze ijn zijn niet compitabel met de PC

De rood-blauwe brillen krijg je vaak als je een 3D-DVD koopt, de DVD is dan al van tevoren ingesteld voor 3D functies en deze kan je dan gewoon in je computer stoppen!

ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft!

Toegevoegd na 2 minuten:
btw, de rood-blauwe brillen kunnen ook groen-paars zijn, je kan een rood-blauwe 3D film niet met een groen-paarse bril zien. ook zijn beide brillen vaak gemaakt van karton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat werkt , de kwaliteit moet dan wel dvd kwaliteit zijn.
Normaal als je een 3d film op de dvd koopt krijg je een bril erbij en daarmee kun je op elke beeldscherm de 3d film bekijken.
Hetzelfde geldt dus dan ook met een scherpe 3d download.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heus? Dat kan toch helemaal niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeso niet?
Het gaat puur om de beeld, als je een 3d film kijkt zonder 3d bril zie je dubbel.
Elke frame is een beetje dubbel om zo met de 3d bril 1geheel te maken waarbij er met de diepte wordt gespeeld.
Zo lijken bepaalde dingen op je af te komen.
Dit is puur schijn en hiervoor heb je geen speciale beeldscherm voor nodig. Die nieuwe 3d tv's zorgen ervoor dat elke zender er 3d uit komt te zien.
Hier moet je ook een bril voor op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit wel eens afgevraagd wat een 3D bril dan precies doet?
Op een of andere manier moeten 2 verschillende beeldjes op de 2 ogen terecht komen. Dat gebeurt niet door simpelweg 2 beeldjes op elkaar te leggen op een gewoon scherm, er moet iets meer gebeuren. Zie http://www.3dtvmagazine.nl/wat-is-3d/3d-tv-technieken/ voor wat uitleg. Het scherm moet dus toch echt wel geschikt zijn om 3D te kunnen weergeven, met normale schermen lukt dit niet, tenzij met de anaglyph (zwart-wit) methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan vind ik het vaag dat ik wel vaker een 3d film van de dvd heb bekeken op een random tv..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zal er wel wat vaag hebben uitgezien. ;-) Weet je zeker dat het geen 3D display was? Het kan nl. echt niet, er is geen verklaring voor dat je bril verschillende beelden kan toveren uit een normaal scherm. Althans voor zover de informatie die ik ken. Je schreef eerder dat het "puur schijn" was. Dat is het bij echte 3D niet, daar kun je 1 voor 1 je linker en je rechteroog sluiten en zie je 2 totaal verschillende beeldjes (afspeler even op pauze). Overigens geen min van mij... ik kan nog geen punten uitdelen.
als je 3d brillen van de bioscoop hetb werkt het niet je moet dan wel echte professionele 3d brillen hebben