Kent iemand speelfilms over anorexia?

Ik bedoel dus geen documentaire. Echt een film. Nederlands of Engels gesproken maakt niet uit. Het liefst wel een film van ongeveer na 2005. Bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K
Amadea
12 jaar geleden
Als zo'n film bestaat is er vast wel iemand die 'm kent. Maar wat schiet je daar mee op? Het is handiger om te vragen wélke film erover gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat zij gewoon een film over anorexia bedoelde, niet een specifieke film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bedoel ik ook, gewoon of iemand nog filmtitels weet die als onderwerp anorexia hebben.
Amadea
12 jaar geleden
Je snapt 'm niet: Vragen of iemand iets weet geeft jou alleen informatie over wat iemand weet. Als jij filmtitels wilt hebben moet je vragen naar de titels van films!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat iedereen verder wel begreep wat ik met mijn vraag bedoelde hoor ;) gezien de antwoorden op mijn vraag.

Antwoorden (6)

301, 302 (1995)
301 en 302 zijn de namen van de appartementen waarin twee vrouwen wonen. Beide hebben ze problemen met mannen en met eten. De ene vrouw is dik, en de ander lijdt aan Anorexia Nervosa. Het is een film met een donkere sfeer, onmogelijk om niet van onder de indruk te zijn.

Catherine (1988)
Een waargebeurd verhaal over het gevecht tegen Anorexia Nervosa. Het is een film zonder humor, of erotische scenes. Er wordt gewaarschuwd dat deze film nogal een impact kan hebben op jonge kinderen. En misschien helemaal voor mensen die al te maken hebben met Anorexia.

The Karen Carpenter Story (1989)
In de jaren ’90 verscheen deze documentaire over Karen Carpenter; ‘The Karen Carpenter Story’. Dit is een film over de plotselinge opkomst en afgang van Karen Carpenter. Het laat zien wat er schuilgaat achter het schijnbare succesvolle Rock-en-Roll bestaan van Karen Carpenter, terwijl ze lijdt aan Anorexia Nervosa en niet zonder medicijnen kan.

Dying to Be Perfect: The Ellen Hart Pena Story (1996)
Ellen Hart is lange afstandsloopster. Op haar 20'ste veranderd haar leven dramatisch; ze lijd onder zware eetstoornissen om te kunnen afvallen. Haar plaats in het Olympische team verliest ze door anorexia nervosa. Zelfs wanneer ze stopt met sporten, is de strijdt tegen haar eetstoornissen nog niet gestreden. Maar vanaf het moment dat haar man een belangrijke baan krijgt aangeboden, besluit ze dat ze wil strijden voor haar toekomst!

Dying to Dance (2001)
De 18-jarige Alyssa Lennox lijdt aan anorexia nervosa, maar droomt van een carrière als succesvolle ballerina. Hier heeft ze alles voor over!

For the Love of Nancy (1994)
Nancy is obsessief bezig met haar lichaam en haar gewicht. Ze eet heel weinig en probeert zoveel mogelijk te sporten. Dit houdt ze een tijd goed verborgen, totdat bij het kerstdiner duidelijk wordt dat ze een serieus probleem heeft: anorexia. Ze wordt door haar ouders gedwongen behandeling te volgen, maar dat wil ze niet. Haar vader besluit zelfs de rechter in te schakelen, om alles op alles te zetten dat Nancy beter wordt.

Nog 2 films in de bron.(Hunger point en Trauma)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de film radeloos is anorexia een van hoofdonderwerpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9 januari 2007:
'De eenzaamheid van de priemgetallen'
Ze leefden mee met de hoogbegaafde en wat autistische Mattia en diens hartsvriendin, het kreupele meisje Alice. Allebei worstelen ze met een jeugdtrauma.
Het grote verdriet daarover torsen ze al sinds hun prille jeugd met zich mee. Mattia kan zich alleen ontladen door zelfautomutilatie en Alice ontwikkelt een eetprobleem. Het weggestopte verdriet herkennen ze in elkaar. Mattia en Alice zijn als priemgetallen: eenzaam en alleen maar deelbaar door één en door zichzelf.

25 februari 2010
'Hunting & Zn'
Tako Hunting en zijn vrouw Sandra zijn ogenschijnlijk een gelukkig stel. Ze werken allebei hard. Sandra op een uitzendbureau en Tako in de fietsenzaak die hij na de dood van zijn vader heeft overgenomen. Ze wonen boven de zaak in hun met IKEA- en Habitatspullen ingerichte woning. Maar hun huwelijk vertoont al scheurtjes als Sandra zwanger wordt en ze steeds verder uit elkaar drijven. Sandra ontwikkelt een eetstoornis en is voor de steeds wanhopiger Tako niet meer bereikbaar. Hij neemt daarom een drastisch besluit.

Toegevoegd na 3 minuten:
13 januari 2003
'Hunger Point'
Frannie en Shelly worden door hun dominante moeder Marsha dagelijks ingeprent dat ze er enkel mooi uit kunnen zien door genoeg te diëten en heel veel lichaamsbeweging te nemen. Marsha's obsessie leidt echter tot een regelrecht drama. Eén van de meisjes lijdt al gauw aan de psychosomatische eetstoornis anorexia en de andere dochter vertoont zelfdestructief gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"A Girl": een waargebeurd verhaal over het gevecht tegen Anorexia Nervosa. Het is een film zonder humor, of erotische scenes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi
Ik ben een filmmaker uit Hoorn en heb een Nederlandse speelfilm gemaakt over Anorexia. Vanaf december 2016 komt de film online. Via google kan je hem dan vinden. Tags: Illusie korte film, rvdmagic. Of via FB Illusie korte film. De trailer kan je kijlen via www.rvdmagic.nl
Gr rob vd filmmaker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
To The Bone gaat ook over anorexia, hierin speelt Lily Collins de hoofdrol. Ik vond hem zelf wel erg goed en realistisch