Het boek moet je lezen (actief) en de film moet je kijken (passief)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verschil is, bij de meeste films over een boek, dat je er minder moeite in hoeft te steken om het te lezen en een beeld van het verhaal kan krijgen wanneer je de film bekijkt. Maar eerlijk gezegd lees ik liever een boek dan dat ik er een film over kijk.

Groetjes. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verschil qua verhaal is dat in het boek Yara (hoofdpersoon) van haar moeder een makelaar moet worden en in de film moet ze model worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder is gezegd een boek moet je lezen en een film moet je kijken
Dus de film kost minder moeite.

Maar wat mensen vaak vergeten is dat een boek veel uitgebreider is.
Meer dialogen meer gebeurtenissen.
Als ze de hele boek exact zouden moeten filmen zou het veel te lang duren.
Daarom laten ze sommige dingen weg en veranderen ze ook wat dingen.
Zodat het een leuke film wordt wat gebasseerd is op het boek maar niet veel te lang duurt.