Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de kenmerken voor achtervolgingsmuziek en welke instrumenten worden meestal gebruikt?

Ik moet voor school een film in elkaar zetten, en nu wil ik zelf achtervolgingsmuziek maken voor deze film. Maar wat zijn de opvallende kenmerken van achtervolgingsmuziek en welke instrumenten kan ik hier het beste voor gebruiken?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag alleen zelf de muziek maken? en niet een muziekje eronder plaatsen?
dudemeister
12 jaar geleden
luister deze es ter inspiratie
toppertje uit de oude doos
Resonance - OK Chicago Bronnen:
- https://www.youtube.com/watch?v=JOJAs7cp0sg

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meestal wordt er voor dit soort muziek gebruik gemaakt van strings, percussion, drums en trompetten/brass. Om meer inspiratie kun je naar de volgende site gaan:

www.audiojungle.net

Deze website bevat compositiestukken die je goed kan gebruiken voor verschillende doeleinden als filmmaker. Je kan hierop zowat elke situatie vinden waarbij je muziek wilt editen, dus ook voor achtervolgingen!

Zoek op de website naar het woord "chase," hiermee kan je een goede impressie krijgen over welke instrumenten het best zijn voor je eigen film. Veel succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kenmerken: snel, spanning opvoerd, denk aan misdaad films, vooral drums is belangrijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel, dat sowieso. Spannende muziek is zeker ook van The Gladiator. Er zijn veel sites waarop je gratis muziek kunt downloaden. Die zijn meestal niet zo snel schadelijk voor je computer. Typ gewoon in op google wat je wilt, maar vergeet het woordje ' free ' niet. Downloaden lukt ook met rechtermuisknop en dan '' doel opslaan als '' . Meestal zijn violen ook heel erg passend. Ik had zelf in mijn film muziek gebruikt van The Gladiator. Lekker spannend. Muziek werkt echt goed. Stel als je een heel saai filmpje hebt wordt het alsnog beter door de muziek. Ken je misschien het liedje van de TVOH? Dat klinkt ook wel spannend.

Ik wens je succes, en niet te vergeten erg veel plezier, want films maken&bewerken is zo ongeveer het allerleukste om te doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding