Weet hier iemand veel over de jeugd van voldemort? (harry potter)

Ik ging op zoek maar kon eigellijk niet echt iets vinden wel jammer weet hier iemand meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de boeken, en je weet er alles van. Met name in ik meen deel vier of vijf wordt veel over de jeugd van Voldemort verteld.

Antwoorden (5)

in de relieken van de dood stond het dacht ik. het boek. of de halfbloed prins. lees die en je weet het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alle delen gelezen, eigelijk vroeg ik me af hoe het zeg maar doorging met asmodom mergel en zijn famielie enzo en daarvoor voldemort eigelijk
De jeugd van voldemort komt in bijna alle films van Harry Potter voor, hy was een slim
Klein jongetje die in een tehuis woonde, op een dag ging perkamentus bij hem
Op bezoek, hij vertelde Martijn Villijn (Tom Riddle) nu gehete Voldemort, dat zwijnstein eengoede schoolvoor hem is, omdat hy dingen kon doen die andere niet kunnen. Toen
Kwam die dingen over zwarte magie te weten, dat moet je zien in Harry Potter 6, 7 p1 en p2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De films zijn zo verschrikkelijk beperkt in de achtergronden van de verschillende personen. De boeken bieden veel meer informatie.
Kijk anders eens op de Harry Potter wiki, daar staat een heleboel informatie bij elkaar (hoef je niet alle boeken weer te lezen, alhoewel dat ook leuk is natuurlijk!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie link voor de luie lezer ;-)
Ook op de gewone wikipedia heeft hij een eigen pagina.
Verder staat ook daar een uitwerking van elk boek afzonderlijk en alle personages. Heel handig om na te lezen. Alleen moet je dat niet doen voordat je alles gelezen hebt, want anders neem het toch een deel van de leuke spanning weg.
Er staan verder ook nog een heleboel links die weer andere informatie geven. De Engelstalige is iets uitgebreider en geeft ook wat informatie over de acteur die dit karakter speelt in de film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De moeder van Lord Voldemort was een van de erfgenamen van Salazar Slytherin en kon ook parseltongue spreken. Zij was heel erg lelijk en slecht in magie en werd heel bruut door haar vader en broer behandeld. Ze was verleidt op een mooie rijke man uit de dorp. Hij was Tom Riddle senior en de moeder van voldemort deed en liefdesspreuk zodat hij verliefd op haar zou worden en trouwde toen met hem. Eigenlijk walgde hij namelijk van haar. Uiteindelijk kreeg ze een kindje dat later tom riddle junior (lord Voldemort) zou worden. Hij is zelf dus ook een halve muggle. Later sterft de moeder van voldemort en komt hij in een weeshuishuis terecht. Hij was altijd al een duivels kindje omdat hij dingen van anderre kinderen stal, ze expres bang maakte en diertjes pijn deed. Maar hij is een wizard en wordt toch door dumbledore opgehaald om nar hogwarts te gaan. Hij ontdekt veel dingen op hogwarts oa hoe hij een horcrux moet/kan maken. Hij gaat terug naar zijn geboortedorp als hij klaar is met school en vermoord zijn mugglevader en diens familie. Verder weet je denk ik wel wat er gebeurt. Zo niet, laat het me weten!

Toegevoegd na 1 minuut:
*verliefd op een mooie rijke man