hoeveel western films zijn er ongeveer?

ik ben ook opzoek naar de nieuwste en mooiste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een recente:
http://www.imdb.com/title/tt1403865/

Het beste antwoord

Hier kan je alle westen films terug vinden:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Western_films
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

100duizenden, denk maar aan alle hollywood movies tot de B en C movies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De internet movie database (IMDB) heeft zo'n 1,6 miljoen titels van films, tv-series, documentaires etc. in het bestand. Als je hier naar toe gaat:
http://www.imdb.com/search/title

kun je een goede indruk krijgen hoeveel westerns er zijn. Misschien kloppen de getallen niet voor 100% (ook de IMDB zal niet volledig zijn) maar je kunt in ieder geval heel goed de verhoudingen zien.

Volgens IMDB zijn er 7500 westerns. Ter vergelijking: er zijn 24.000 actiefilms, en 12.500 horror-films. Maar natuurlijk ligt het er maar aan, hoe de definities worden gehanteerd, en of films ook een dubbel "etiket" krijgen. Want hoe noem je nou een film die zich afspeelt op de prairie, gezellig griezelig is, met grappige actie, en voor TV is gemaakt? Een TV-western-actie-horror-family-comedy? ;-)

Met dezelfde link kun je prima de nieuwste westerns zoeken (op jaar) en de "mooiste" natuurlijk ook. Want hoewel smaken verschillen, zegt een waarderingscijfer ook best iets, en daar kun je met dezelfde link ook prima op zoeken.

Hier de beste westerns van afgelopen jaar, met waarderingscijfers tussen 8 en 10:
Yellow Rock (2011)
Love's Everlasting Courage (2011 TV Movie)
Desert Rain (2011)
Livin' by the Gun (2011)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op deze site staan ALLE western film vanaf 1920 tot nu met beschrijving! s'il vous plait!