Wat is de naam van die oude tekenfilm?

Ik zoek een tekenfilm die ik als kind gezien heb in 1977 over twee kinderen die naar de maan gaan. Het heet .. en .. vliegen naar de maan als ik het goed heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zat zelf te denken aan een aflevering uit de serie "Er was eens..." en dan over de ruimte. Die is ergens uit die periode. Ik geloof ook dat er wel een 2 kinderen een rol speelden, maar zeker weet ik het niet meer. Dat kan je bij de regelmatig terugkerende personages terugvinden. Ik weet alleen niet of dat dezelfde zijn. Het ook 1 jaar later.

Je zou ook zelf op de toegevoegde bron kunnen zoeken. Het lukt mij niet er te zoeken door een teveel aan reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je misschien Peterchens mondfahrt.
Dit gaat over twee kinderen die het beentje zoeken van een meikever op de maan.
Kinderen heten Anneliese en Peter.