Hoe gaat de opname van een sexscene in een NL film (geen porno)?

Wordt er daadwerkelijk gevreën, hoe voorkomt men dat de mannelijke acteur echt klaar komt? Hoeveel mensen zijn er op de set? enz...
Bijv. een scene als in Oesters van... en Ik ook van jou.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (2)

Zoals vrouwen kunnen faken (denk aan de "orgasme scene" uit "When Harry met Sally" in het restaurant.
Gewoon met een lap er tussen. Veel montage van verschillende beelden zodat het net echt lijkt.
Veel mannen vinden het juist niet prettig met voyeurs en camera's erbij.

Zelfs Harde porno is niet echt. Dan slaan ze ook grote stukken over. Brigitte Kaandorp heeft er een heel leuk stuk over gemaakt. Zou je even kunnen opzoeken. Is leuk om te zien.

Toegevoegd na 57 seconden:
Ook mannen kunnen doen alsof.

Toegevoegd na 45 minuten:
Toevoeging:
Een seksscène in De Eetclub zou wel echt zijn, maar dat is niet zeker. Ik heb die film nog niet gezien. Boek heb ik wel gelezen.
Brigitte Kaandorp kan ik het stukje niet terug vinden op youtube. Het heeft er wel op gestaan. Misschien dat iemand anders het wel weet te vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, er gebeurd helemaal niks! Er wordt gebruik gemaakt van verschillende camerastandpunten zoals t lijkt of er iets gebeurd. De sfeer op zo'n set is ook niet echt ontspannen, dus de man zou waarschijnlijk niet eens een erectie kunnen krijgen. Bij interviews van onder andere de film twilight, vertellen de acteurs dat de bedscene, het moeilijkst was, omdat de acteurs in bepaalde houdingen moeten liggen zodat de bortsne van de vrouw niet zichtbaar zijn etc. Er is dus weinig 'spannends' aan voor de acteurs.