Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een 3D bril gewoon overje gewone bril heenzetten om naar een 3Dfilm te kijken in de bioscoop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals de rest al aangeeft is het gewoon mogelijk. Ik doe het meerdere keren per jaar. Het enige irritante is dat de combinatie van montuur eigen bril + de 3D bril soms weinig ruimte op je neus voor steun overlaat, waardoor de 3D bril langzaam aan zakt. Het werkt beter als je een fijn montuur hebt en/of een bril die relatief dicht bij de gezicht aansluit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan.
Ik draag zelf een bril en heb afgelopen week Nova Zembla in 3D gezien, was geen enkel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt
ja dat kan zeker en het is ook een aanrader omdat je dan ook gewoon scherp kan blijven kijken. als je hem afzet zal je zicht gelijk verminderen en zou de film ook slechter voor je kunnen worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk kan dat, als je dat niet doet als je een bril nodig hebt, zie je ook niet veel van de 3D. hou je bril op en doe gewoon je 3D bril erover heen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zoals anderen al aangaven kan het.
Maar niet iedereen vindt het fijn.
Het kan zijn dat het je eigen bril ontzettend zwaar op je oren of neus laat leunen, of dat ie te strak gaat staan, waardoor het pijn doet. En met (hoofd)pijn in de bioscoop zitten, is niet relaxed.
Het ligt denk ik aan de combinatie tussen je gewone bril en de 3D-bril, dat je eigen bril in verhouding te groot is ofzo.

Maar je kan het gewoon proberen, misschien is het bij jou geen enkel probleem. Of eventueel vantevoren bij de bioscoop vragen of je even een minuutje de 3D-bril zou mogen passen om te voelen of het bij jou pijn doet of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding