Zijn er films waarin je duidelijk ziet hoe iemand een wetenschappelijk vraagstuk oplost?

En anders misschien een film waarin word laten zien hoe zo iemand denkt. Ik denk aan zo iets aan beautiful mind maar dan niet gericht op de ziekte maar op iemand zelf of op een vraagstuk zelf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Ja... er is een film (documentaire) over het "Het laatste theorema van Fermat". Het is een prachtige documentaire waarin je ziet hoe na meer dan 300 jaar een bewijs geleverd wordt voor dit laatste "vermoeden van Fermat".
Er is ook een boek over geschreven. Je moet wel een beetje van wiskunde houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat 'Pi' wel voldoet aan je vraag.
Erg mooie, intrigerende en intelligente film vind ik zelf.
Van de stijl moet je houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De documentaires van Niko Tinbergen die nu op youtube te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erin Brokowich met Julia Roberts
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk wetenschappelijk vraagstuk wordt hierin opgelost?
"Lorenzo's Oil" Waarin twee ouders een middel vinden voor de ziekte van hun zoon (waargebeurd).

http://en.wikipedia.org/wiki/Lorenzo%27s_Oil_(film)