Waar vind ik de film "The Wave" uit 1981 in goede kwaliteit?

Ik zoek de film uit de video hieronder in goede kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker voor een Engels / Duits boektoets :p?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Niiek; het is geen film n.a.v. een boek, maar gebaseerd op werkelijkheid.

Het beste antwoord

Waarschijnlijke kwaliteitsprobleem:

Geproduceerd als TV-film, niet een bioscoopfilm. Er zijn hele oude bioscoop films die er beter uitzien op Blu-ray dan op DVD, omdat DVD nog lang niet bij 35mm analoge film in de buurt komt, als een film echter voor tv is geproduceerd en deze eindproductie is gebruikt voor de DVD hou je niet veel over. Ik gok dat de originele film niet meer is.

http://www.imdb.com/title/tt0083316/trivia :
Originally produced as an ABC Afterschool Special, the network chose to instead debut this film in prime time as part of its 'ABC Theater for Young Americans' series.

Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgens mij flink gedramatiseerd, maar nog steeds een ongelofelijk vet idee.

Die Welle, is de naam van de remake.

http://www.bol.com/nl/p/dvd/die-welle/1002004006519535/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij is niet in betere kwaliteit te krijgen. Ik heb hem op dvd (geweldige film he, waar gebeurd..) en dezelfde kwaliteit. Ligt aan de leeftijd van de film denk ik. Wel weet ik dat 2 of 3 jaar geleden een nieuwere film gemaakt is over The Wave, misschien kan je daar naar zoeken. Gr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk: medeliefhebbers van The Wave :-)
Helaas is de film inderdaad niet op dvd verkrijgbaar, in een goede kwaliteit. Ik heb 'em wel via marktplaats eens gekocht van iemand die een redelijk exemplaar in zijn bezit had. Maar eerlijk gezegd valt het dan toch tegen vanwege de gedateerde kleding etc.
Er is een nieuwe versie gemaakt: Die Welle. Een prima film! Meer van deze tijd, snellere actie, iets andere interpretatie maar nog evengoed met dezelfde heftige boodschap. Ik gebruik de film wel in mijn lessen op school. Leerlingen zijn dan erg onder de indruk, net zoals ik vroeger van The Wave.

Toegevoegd na 19 minuten:
Die Welle is bij bol.com te koop voor nog geen tientje:
http://www.bol.com/nl/p/dvd/die-welle/1002004006519535/index.html