Waarom hebben sommige vampieren rode en gele ogen?

Bij Twilight hebben sommige vampieren rode ogen maar andere gele hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Vampieren met rode ogen eten ook mensen, als ze gouden ogen hebben alleen maar dieren. Hoe langer ze niet gegeten hebben, hoe donkerder de ogen worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een vampier rode ogen heeft, dan heeft hij mensenbloed in zich. Bijvoorbeeld de Volturi dus en eigenlijk de meeste normale vampiers.
Ook nieuwelingen hebben in het eerste jaar nog rode ogen, omdat ze nog hun mensenbloed hebben, maar als ze geen mensenbloed drinken (zoals Bella) dan gaat die kleur langzaam van felrood naar steeds minder.
En als een vampier geen mensen-, maar dierenbloed drinkt, krijgen ze gouden ogen, zoals de Cullens. Als zij een tijd niet gevoed hebben, worden hun ogen steeds donkerder, zwart.