Hoe oud is Moïse uit de film 'Monsieur Ibrahim et les fleurs du coran'?

En wat is de job van zijn vader voor hij ontslagen wordt?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik weet niet of het eigenlijk wel in de film gezegd wordt, maar als het zo is, kan iemand het mij dan zeggen?
De job van de vader weet ik ondertussen al (advocaat).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

12 jaar

Moise is een jongetje uit Parijs. Hij wordt Momo genoemd door monsieur Ibrahim.
De twaalfjarige joodse jongen Momo steelt boodschappen van de Arabische kruidenier Ibrahim in Rue Bleue, de straat waar Momo woont en Ibrahim zijn winkel drijft. Om zijn schaamte te verdrijven zegt Momo tegen zichzelf: ‘hij is toch maar een arabier!’ Ibrahim is een wijze oude man en langzaam maar zeker ontwikkelt zich een gesprek tussen hen en uiteindelijk ontstaat er een diepe vriendschap tussen die twee. Ibrahim leert Momo glimlachen, citeert Rumi (Geef gestalte aan wat niet bestaat: dat is de intentie) maar bovenal steekt hij de opgroeiende jongen vanuit de wereld van de volwassenen een hand toe, waarbij hij de grenzen van de religie liefdevol overschrijdt.
Het verhaal is succesvol verfilmd door Francois Dupeyron met Omar Sharif in de rol van Meneer Ibrahim.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! :)