Is de film over drie mensen die in een parallel universum dinosauriërs tegenkwamen een parodie?

Ik zag laatst een film. De titel ben ik vergeten, het leek op "Lost World" of "Forgotten World". De film ging over twee wetenschappers en een soort vrijbuiter die midden in de woestijn een waterbaan-spookhuis binnengingen. Daar opende zich een poort naar een parallel universum.

In die parallelle wereld leefden dinosauriërs, pterodactyli, aapmensen en buitenaardse wezens. Het was een wonderlijke wereld vol gevaren, met restanten van "onze" wereld (zoals de bekende brug van San Francisco, maar dan als ruïne in een woestijn). En er was een tachyonversterker (of zoiets) die ze kwijt waren maar die ze beslist nodig hadden om het universum te redden.

Ik heb slechts delen van de film gezien omdat ik het verhaal en het acteerwerk te slecht vond om aan te zien. Tegelijk was de film zo ongelooflijk slecht dat ik er steeds opnieuw naar terugzapte: de lage kwaliteit maakte de film op een vreemde manier juist weer boeiend.

Wat ik mij nu afvraag, behalve de echte titel van deze film: was deze film serieus bedoeld, of was hij eigenlijk bedoeld als parodie op een bepaald genre?

11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Land of the Lost. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090522175801AAUvrbw Een avonturenserie die je losjes(heel losjes) verfilmt en Will Ferrell de hoofdrol laat doen wordt al snel iets wat lijkt op een parodie. Ik zou zelf ook eerder zeggen dat het gewoon een comedy is.

Het beste antwoord

de film heet Land of the Lost en is een parodie op de originele serie.

"The film serves as a parody of the original TV series, similar to Starsky & Hutch and The Brady Bunch Movie. In the original series, the main characters were the father and two children. While the first names remain the same, the film converts the Holly character into an unrelated research assistant to allow for more risque humor because she is the main character's love interest.[12] Will, instead of being a son, is an amusement park operator and survivalist.[13] Rick Marshall is a paleontologist in the film, not a park ranger as in the original series. The film's budget also uses CGI special effects rather than the puppet and stop motion animation effects that defined the original series."[14][dead link] While the original Saturday morning show targeted a child audience, the film was designed for a more adult audience and includes profanity, sex, and a drug reference, among other adult-oriented items.[15]"