Ik hou zelf niet van huilfilms, daar ben ik een kerel voor. Toch moest zelfs ik bij the Green Mile een traantje wegpinken...
Als je die nog niet gezien hebt: NU kijken.
Die heb ik gezien ja op school! Ik vond het wel een mooie film.. maar niet echt om verdrietig om te worden..
20 oktober 2009 15:02
het einde ook niet?
20 oktober 2009 15:07
Jawel dat wel, maar niet echt dat ik er om kon huilen ofzo. Het was zijn eigen schuld. Maarja ieder zijn mening :P
21 oktober 2009 12:52
zijn eigen schuld dat er een stukje in zijn hersenen werd kapotgeknipt? moet je nu echt niet meer flikken in de ggz. het is nog maar het topje van de ijsberg wat betreft de misstanden in vroegere psychiatrie.
21 oktober 2009 17:32
Ach zeg nou is eerlijk, hij was toch gewoon gestoord. En die film was toch niet echt
22 oktober 2009 12:12
nee, dat is het hele punt van de film. zo ook de ongefundeerde methoden van de psychiatrie in het verleden.
Ps i love you is wel een tranen trekker, maar meer op een mooie manier, en in de bioscoop draait My sisters keeper, volgens mijn vriendin kun je het daar onmogelijk drooghouden!
De proloog van "antichrist" heeft mij dagenlang down gemaakt. Lars von Trier productje...
Ouders hebben sex terwijl vindingrijke zoontje, jaar of 3, een open raam vind, stoeltje aanschuift en vervolgens van 3 hoog naar beneden valt. In slow motion en erg realistisch verfilmd. Geen bloedspetters of zo maar gewoon echt deprimerend naar.
What dreams may come.
Een man probeert zijn vrouw die zelfmoord gepleegd heeft nadat haar beide kinderen en haar echtgenoot verongelukten uit de hel te redden.
Het ligt eraan waar jouw gevoeligheden liggen. Mijn tranen lopen bij Departures (imdb nr: 1069238).
Ook Accuracy of Death (Imdb: 1067086) is best ontroerend
Geen film, maar een serie!
Het kleine huis op de prairie!
Momenteel weer op TV, ik geloof bij SBS 6.
Ik kan er niets aan doen, maar hou het vaak niet droog.
Ik heb moeten huilen bij
The Departures (2008) prachtige Japanse film
Love Story (heel heel lang geleden!!)
Bridges of Madison County
Kramer vs Kramer
Out of Africa
The Burning Plain
The Lakehouse
The notebook
Er zijn genoeg films die tranentrekkende-scenes bevatten. Zo zag ik vroeger The Champ. De scene waarin de vader (onder de ogen van zijn kind) komt te overlijden.
En wie kent niet die scene uit: Als je begrijpt wat ik bedoel. De scene waarin heer Bommel zegt 'Ik ben b-b-b-b-boos op je". Als klein jongetje moest ik ook slikken toen ik de film Bambi bekeek en die scene zag waarin jagers de moeder van een hertje doodschieten. Een andere tranentrekkende tekenfilm is Lion King.
Andere tranentrekkers zijn Ghost (de scene "It's amazing, Molly. The love inside, you take it with you"). The Green Mile, P.S. i love you, Titanic (vooral de vrouwen hebben er moeite mee) en Philadelphia.
Ik vind de scène in Airbud zielig, wanneer de jongen afscheid moet nemen van zijn hond en hem dan op een ander stuk land zet en de hond moet dwingen weg te gaan, omdat hij hem niet mag houden.
Behalve bij een aantal antwoorden die hier al staan, moest ik bij bijna elke aflevering wel huilen van Dawson's Creek toen het nog op tv te zien was (Het is dan wel geen film, maar wel erg tranentrekkend).