Welke films lijken qua verhaal (heerlijk wraakfilmpje) sterk op Man on Fire?

Ben helemaal wild van Man on Fire.. Heerlijke actie, wraak, maar toch een mooi verhaal..

Toegevoegd na 9 minuten:
Geen horror, maar goede harde actie :)

Toegevoegd na 19 uur:
Bedankt voor de suggesties, zie uit naar meer goede suggesties! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Wraakfilms, een heerlijk genre!

Dit zijn een paar:
- Colombiana
- Taken
- Law abiding citizen
- L'immortel
- Lucky number slevin
- Harry Brown
- The Brave One
- de Death Wish films
- Payback
- The Patriot (soort van wraakfilm)
- Commando

Qua stevige actie steken Taken, Law Abiding Citizen en Payback boven de rest uit.
Lucky Number Slevin zit heel slim in elkaar.
Colombiana is een nieuwe film.

Toegevoegd na 5 minuten:
O, bijna vergeten: The Limey.
Over een Engelsman (Terence Stamp) die op het vliegtuig naar L.A. stapt om de dood van zijn dochter te wreken. Superfilm! Past wat mij betreft in het rijtje Taken, Law Abiding Citizen en Payback.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super!

Andere antwoorden (5)

I spit on your grave

Beetje lugubere titel, maar als je van films houdt met 'wraak' in de hoofdrol, ben je met deze aan het juiste adres.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziet er uit als een brute horror genre ;) Man on Fire is een actie drama, maar met heerlijke brute actie
paulus811
12 jaar geleden
leuk die min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik niet gedaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee spit on your grave is niet echt aan te raden.
Meestendeels van de film word de vrouw die wraak gaat nemen verkracht .
Ik denk niet dat deze film is te vergelijken met man on fire.
Walgelijke film is t
'A Man Apart'(2006)
Met Vin Diesel

'Payback'(2006)
Met Mel Gibson

'The Punhisher'(2004)
Met John Travolta

Toegevoegd na 11 minuten:
En nog 3 goeie actiefilm's( met Denzel Washington)
Deja Vu(2006)
The Taking of Pelham 1,2,3(2009)
American Gangster(2007)
Echte aanraders,actie met een goed verhaal.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel Laurena, vannacht a man apart gekeken, heerlijke film! En vanmorgen The Taking of Pelham 1,2,3, ook een goede film.. Iets minder actie, maar kijkt lekker weg.. de andere films die je tipte, kende ik al.
"Taken" vond ik ook erg goed uit 2008.
Als je die niet kent is het zeker een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taken ga ik vanmiddag even bekijken, ben benieuwd
Straw dogs (2 x verfilmd in 1971 met Dustin Hofman) en ook in 2011.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kill Bill (In twee delen toe werken naar wraak)
V for Vendetta
Memento (Zoektocht naar wraak)

In de bronnen nog meer lijstjes.