Wat is de titel van dit deel van Harry Potter?

Wat is de titel van de film van Harry Potter waarin Harry in de dierentuin is. De slang breekt dan uit het hok en Harry's broertje (?) komt dan in het hok terecht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

De Steen der Wijzen.

Toegevoegd na 29 seconden:
Verder is het zijn neef en niet zijn broertje die in het hok terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was wat eerder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vreemd...dit minnetje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er ook zo een
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vreemd dat minnetje, ga ik wel even compenseren.
de steen der wijzen of te wel deel 1
Op elfjarige leeftijd komt Harry Potter erachter dat hij geen normale jongen is, maar een tovenaar. Zijn gemene oom en tante hebben al sinds vroege leeftijd systematisch tegen hem gelogen. Zijn ouders zijn namelijk niet verongelukt, zoals zij beweerden, maar vermoord door de meest gevreesde tovenaar aller tijden, Voldemort, die ook Harry probeerde te vermoorden. Harry overleefde doordat de geest van zijn moeder hem beschermde door "liefde". Ondanks de bescherming bleef er wel een bliksemvormig litteken op zijn voorhoofd.

Tien jaar later wordt hij uitgenodigd om naar school te gaan op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, onder leiding van Albus Perkamentus. Het kasteel waar les wordt gegeven, kan alleen met een magische trein, de Zweinsteinexpres, worden bereikt. Deze trein vertrekt vanaf Perron 9¾ op King's Cross Station in Londen. Hij wordt al snel vrienden met Ron Wemel, de jongste zoon van een volbloedtovenaarsfamile, en Hermelien Griffel, een zeer intelligent meisje van Dreuzelouders. Net zo snel vindt Harry een aartsvijand: Draco Malfidus. Harry leert van alles over de toverwereld, de sport, de regels, maar vooral veel spreuken. Langzaam maar zeker beseft hij dat hem een belangrijke taak wacht: hij moet zich wreken op de moordenaar van zijn ouders en zoveel andere tovenaars en heksen: Heer Voldemort.

In de school blijkt de ingang van het pad naar de Steen der Wijzen, waarvan de eigenaar onsterfelijk kan worden, op de derde verdieping verborgen te liggen. Harry en zijn vrienden komen erachter dat er een samenzwering bestaat om de Steen te stelen. Hun hoofdverdachte wordt de leraar Toverdranken, Severus Sneep. In achtervolging op de mogelijke dief, weet het trio langs verschillende hindernissen te komen. Harry staat uiteindelijk oog in oog met de stotterende professor Krinkel, die dienaar van Voldemort blijkt te zijn. Deze probeert Harry te gebruiken om de Steen te vinden, maar de Heer van het Duister faalt. Voldemort wordt verslagen en professor Krinkel sterft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm, misschien even bron van die samenvatting erbij zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijdehand hoor om er dan gelijk bij een juist antwoord een min te zetten. bron is gewoon wiki.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik compenseer ook dit minnetje wel even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ty
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Maar toch een kleine correctie... Voldemort wordt pas in deel 7 verslagen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef geen plus en geen min. Het antwoord is juist, maar er wordt toch niet om een hele uitleg van de film gevraagd? Wie weet wilde de vraagsteller de film wel (nog) een keer gaan bekijken, en heeft hij nu gelijk het einde al gelezen. Dan is er niets meer aan.
Naast de juiste voorgaande antwoorden, de titel van de oorspronkelijke (Engelstalige) versie: The Philosopher's Stone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En voor de volledigheid. In de Verenigde Staten: The Sorcerer's Stone