Zijn er ook sites die informatie hebben welke films die in NL nog in de bios draaien of nog verwacht worden in USA al op dvd/bluray verschenen zijn?

Ik kom ze wel eens tegen,mensen die films al hebben gezien voordat ze überhaupt hier in Nederland in de bioscoop zijn verschenen,of films al hebben die nog in de bioscoop draaien.
Ik weet dat mensen die van het net afhalen.
Maar waar kan ik een site vinden die laat zien welke films hier nog draaien of nog moeten komen en deze al in het buitenland (USA) al op dvd of blu-ray zijn verschenen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor de Belgische filmindustrie bestaat http://releasedata.be/ Daarop kan je alle releases vinden van dvd’s, cd’s en games die binnenkort te verkrijgen zijn in de handel.

http://www.dvd.nl/release.php is een gelijkaardige site voor Nederland. Hierop kan je alle dvd’s releases op de Nederlandse markt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet specifiek een site zoals jij die zoekt, maar je kunt natuurlijk via bijvoorbeeld film-releases.com in de gaten houden wat er in de VS zoal uitkomt in de bioscoop of op DVD, en dat vergelijken met wat hier verschijnt.
Verwacht weinig spektakel; er zijn wel wat films die daar al op DVD uit zijn voordat ze hier op het witte doek geprojecteerd worden, maar dat zijn over het algemeen de films die je al vergeten bent voordat de aftiteling is afgelopen. De echt imposante films worden wereldwijd op dezelfde datum uitgebracht, of hooguit met een paar weken ertussen.