wie kan mij de einde van de film 1408 uitleggen?

Hij is net afgelopen maar ik snapte de verhaal niet meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Zo te zien is hij nu dus zelf spook in dat hotel.
En zal daar dan een beetje blijven rond dwalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

^this.

als je de scene bedoelt met Samuel Jackson in zijn auto, die is als volgt.
De vrouw van Cusack wil zijn spullen niet en Jackson is toch nieuwsgierig naar het cassettebandje. Daarop hoort hij wat er in die kamer gebeurde, Cusack nam het immers op. Op het bandje hoort hij de stem van Cusacks dochter. Dit is bewijs dat wat er met hem in die kamer gebeurde niet in zijn hoofd zat, maar realiteit was. Hoe kun je anders geluid opnemen.

De makers 'teasen' je dus een beetje met een plottwist. Wat in die kamer dus gebeurde, was dus echt en niet een illusie. Aangezien de vrouw van Cusack in die kamer op een gegeven moment was, moet dit beteken dat hij in een andere dimensie was. (nu dwaal ik wel wat af)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de film ook gezien( had hem trouwens al 2 x keer gezien) en mij was het ook niet helemaal duidelijk.
Ik heb het opgezocht op IMDB.
In het kort:schrijver Mike Enslin zit niet zomaar in een hotel:hij zit in zijn eigen vagevuur/persoonlijke hel en moet afrekenen met zijn verleden en het verdriet om de dood van zijn dochter.Hij is zelf dus ook dood en als hij alles geaccepteerd heeft wat hij fout heeft gedaan in zijn leven(ook met zijn vader en vrouw) wordt hij herenigd met ( de geest van)zijn dochter.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de week was hij op de Duitse tv. Ik heb de versie met het alternatieve einde gezien. Die waarbij hij samen is met zijn vrouw en hij laat haar de opname op het cassettebandje laat horen.

Volgens mij is het een open einde. Bedoeld om je eigen verhaal aan vast te knopen. Je kunt er meerdere kanten mee op.
Soms komt er dan ook nog een vervolg op afhankelijk van het succes en beschikbaar budget.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vond het wel ongeloofwaardig dat hij zo'n gigantische ontploffing kon overleven. Hij is dus dood. Misschien dat hij als geest naar zijn vrouw is gegaan en daar aan het spoken is. Zij schrikt enorm van de opname.