Wat is volgens jou de beste film aller tijden?

Zou leuk zijn als je er ook even bij verteld waarom je dat vind. Ik heb inmiddels zo veel films gezien dat ik van gekkigheid niet meer weet welke goede films ik nog kan geizen. Als ik door de videotheek heen wandel "ken ik al, ken ik ook al, ga zo maar door. Ik hoop hiermee wat nieuwe inspiratie op te doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nothing to lose, gewoon een hele leuke feel good film. Toegevoegd na 16 minuten: nog een paar: The notebook, Pearl harbor en My sisters keeper (die is nu in de bioscoop). Toegevoegd na 17 minuten: Zwartboek

pff tja... Denk dat ik dan toch ga voor the rock. Geweldige acteurs goede muziek. Gewoon geweldig. Maar the recruiter is ook goed. En als ik nog 1 mag noemen... Ik vind the pirates toch ook super maar dan om de humor de kleding en muziek... Tja blijft lastig die films ;)

ik vind Hooligans de beste film. het verhaal over hoe iemand zo mee gesleept wordt in iets wat eigenlijk helemaal niet bij hem past (een amerikaanse jongen die in engeland hooligan wordt) zo zie je maar hoe makkelijk mensen te beinvloeden zijn

De Spiegel van Andrej Tarkovsky. Vanwege de extreem lange sequenties die in een keer (met bewegende camera) zijn opgenomen.

Soldaat van Oranje

Voor mij persoonlijk is dat The English patient. Zo verschrikkelijk mooi gefilmd, de natuur, de spelers, het hele verhaal. Ongelooflijk mooi. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.deathdyinggriefandmourning.com/Death-%26-Dying-Images%2520100-120/109%2520a%2520The%2520English%2520Patient.jpg&imgrefurl=http://www.deathdyinggriefandmourning.com/Death-Dying-Grief-Mourning/109-Michael-Ondaatje-The-English-Patient.htm&usg=__WOl_DBM1ZHNrJQUaBqY_2d-ZULA=&h=400&w=400&sz=62&hl=en&start=31&um=1&tbnid=ORG1j4_zuTO7XM:&tbnh=124&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dthe%2Benglish%2Bpatient%26ndsp%3D21%26hl%3Den%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1

Ha, die FunkyGroove; Voor mij nog steeds Once Upon A Time In The West. Schitterende combinatie van revolutionair camerawerk, prachtige muziekthema's en een vernieuwende vertelstijl. Eigenlijk in de geschiedenis het einde van de western. Eerste maal dat in een film echt 'op de muziek' geacteerd werd. Is ooit heel terecht An Opera Of Violence genoemd.

Heb een lijstje favorieten van een paar jaar terug Goodbye Lenin, La vita e bella, Beautiful thing, Forrest Gump, Into the wild, Hitchhikers' Guide to the Galaxy, Simon, Tout le monde n'avait pas le chance d'avoir deux parents communiste, Team America - World Police, Alleman en de Glasblazers (van Paul Haenen), Peau d'ane (versie jaren 60), The green mile, Children of Men, Pulp Fiction (en andere Tarantino films), De meeste van deze films zijn klassiekers, Bij de overigen ben ik vooral gevallen voor [in willekeurige volgorde] de kostuums, landschappen, de fotografie (vooral bij Tarantino, plus zijn subtiliteiten en dialogen), de originaliteit, verhaallijn, muziek; het verschilt nogal. Sommige films hebben meerdere van deze dingen in zich. En als ik er echt voor zou gaan zitten zou ik nog wel meer films kunnen bedenken, denk ik, maar dat is nogal veel werk :p misschien komt hierna nog een antwoord

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100