IMDB reviews?

Hoe kan het dat sommig geweldige films zo'n laag cijfer krijgen. en somminge slechte zo'n hoge.

lost in translation staat in hun top 250, persoonlijk vond ik het een belabberde film zonder plot ook nog eens.

Taxi de US versie word daar helemaal de grond in geboord terwijl hij veel geestiger is dan de franse versie die wel een voldoende haalt

hebben jullie ook een film die je onderschat of overschat vinden op imdb?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Omdat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Heel veel mensen vinden "The Beach" een hele goede film, ik val ervan in slaap...

Als wij allebei een film zouden beoordelen, jij geeft een 8 voor Taxi en ik een 3, is het gemiddelde een 5,5. Vaak wordt een voldoende aangegeven met een 7 of 8, een onvoldoende vaak een 1 of 2. Daardoor wordt het gemiddelde ook lager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de recensie van speelfilms kun je zien hoever de voorkeur van de filmrecensent afstaat van die van de doorsnee bioscoopbezoeker. Die beroepsfilmkijkers zijn ervan overtuigd dat hun mening belangrijk is. Of nog sterker: dat hun stem een verschil maakt.
Maar volgens mij worden de films bij IMDB 'gerecenseerd' door de bezoekers van de site. Dus is het aantal sterren dat de film krijgt, niet afhankelijk van één persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, ik vond Lost in Translation een hele sterke film. En de punten die het kreeg sluit aan op hoe ik het ervaren heb. Van Taxi kan ik niets zeggen want ik heb die niet gezien.

Het is wel zo dat ik net als bij een kunstwerk kan zien dat ik met een meesterwerk te maken heb, mooi filmisch intelligente storytelling, goed acteerwerk etc. Of ik dan die film ook leuk vind is een tweede maar ik vind wel dat IMDB aansluit op wat ik van films vind. Dus ik vind het absoluut wel een indicator. Wil niet zeggen overigens of ik een slechte film dan ook slecht vind want dat heeft dan weer meer te maken met het vermaak gehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja, l.i.t. is meer mijn eigen stokpaardje geloof ik, de meeste mensen die ik spreek vinden het een goeie film. wel heb ik soms het idee dat filmhuis achtige films per defitie een goed cijfer krijgen daar. uit een soort misplaatst ontzag. onder die films zitten ook ontzettende missers.
Dat jij die film niet leuk vind maakt het niet meteen een slechte film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taxi de US versie is echt één van de slechtste films ooit. Acteerwerk 0 , verhaal 0 ,muziek 0 dus heeft tercht zo'n laag cijfer.