Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke film is dit?

Ik heb ooit eens een film gezien over een baseballteam, in een ghetto. Het gaat om een jeugdteam met voornamelijk afroamerikaanse jongens. Ik kan maar een stuk van de film herinneren, en dat is waar een jongetje van +- 6 omkomt in een straatgevecht in het ghetto. Veel meer dan dat kan ik niet meer herinneren maar het was een ontroerende film.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
679
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet welke film je bedoelt, maar ik kan helaas niet op de titel komen :(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hardball, uit 2001. Is geïnspireerd op het boek van Daniel Coyle 'Hardball: A Season in the Projects' en is het relaas van Coyle's eigen ervaringen met het coachen van een jong honkbalteam uit de achterstandswijken van Chicago. De film is een verhaal over bezinning, en het overwinnen van tegenslagen. Het is een film over teamspirit. Keanu Reeves speelt de coach die tien achterbuurt jongetjes die honkbal spelen moet begeleiden. Aanvankelijk doet hij dit alleen uit geldnood, maar tot zijn eigen verbazing raakt hij betrokken bij het team en leidt ze tot prestaties die ze niet voor mogelijk hielden.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding