Waarom hebben auto's in Amerikaanse speelfilms vaak geen kentekenplaat aan de voorzijde?

Zou het iets met een verzekering te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

In sommige staten is het niet verplicht om een kentekenplaat aan de voorkant te hebben, meeste staten trouwens wel.
Echte reden daarvoor ken ik niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Triest hoor dat minnetje....

http://www.worldlicenceplates.com/usa/US_XLPR.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet alleen in speelfilms niet hoor. Elke auto in Amerika heeft alleen een kentekenplaat aan de achterkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Sommige auto's hebben geen kenteken voorop, veel hebben hem wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, misschien heb ik dan iets te enthousiast alke staten over één kam geschoren. Maar de auto's in de staten waar ik ben geweest (27 stuks) hadden allemaal maar één kentekenplaat, vandaar.
Waarschijnlijk heeft dat te maken met privacy. Dingen en acteurs uit films zijn nou eenmaal populair en veel mensen willen hebben wat hij/zij had, zo geldt dat ook voor auto's. Dus stel dat je de kentekenplaat in films goed kunt zien gaat iedereen natuurlijk goed kijken wat erop staat en gaan ze daar op zoeken. Want dan krijg je bv 'dat is de auto waar David Hasselhof' in heeft gereden! Die wil ik ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het een probleem zijn als mensen die specifieke auto willen? Dat soort voorwerpen worden wel vaker verkocht op veilingen (bijvoorbeeld voor goede doelen) en dan wordt het juist heel nadrukkelijk gezegd dat die specifieke auto of ander voorwerp in een bepaalde film gebruikt is, en dat levert vaak juist heel erg veel geld op.
En wiens privacy heb je het precies over?