Wat is er waar van de film Titanic ?

De Titanic is echt gezonken, maar het verhaal van Rose & Jack is dat ook waargebeurd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (4)

Nee, dat verhaal is verzonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een geromantiseerd verhaal van iets wat op (en met) de Titanic gebeurt is, of had kunnen gebeuren... Slechts de gebeurtenissen met het schip en enkele namen van passagiers en bemanning kloppen, verder niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal van Jack en Rose is er omheen verzonnen. Echter met namesommige opmerkelijke dingen zoals het neerschieten van voorpiepende personen, het doorspelen van het orkest, en de voorrang van 1e klas personen in de reddingsboten. Zijn volgens de verhalen echt gebeurd.

Op wikipedia is er een hoop te vinden over Titanic.
12 jaar geleden
Ze hebben een heleboel research gedaan en verhalen van de overlevenden gebruikt, en daar iets moois van gemaakt. Volgens mij is het verhaal verzonnen, en dat van die grote diamant ook. maar het verhaal over Molly Brown, die stevige Amerikaanse dame in het zwart die de enige is die terug wil roeien om iedereen te redden, dát is wel echt gebeurd. daarom noemen ze haar: the unsinkable Molly Brown. en zo zijn er nog meer ware verhalen in verwerkt.