Waarom vermoordde Voldemort ook al weer Harry Potter's ouders?

Laatste deel nog niet gezien, maar zit nu de eerste zeven delen te bekijken. Alleen in elk deel wordt er wel weer gezegd dat Potter dat toen overleefd heeft, maar wat was nou de oorzaak dat Voldemort ze vermoord heeft?

Dan snap ik tenminste weer wat meer van het verhaal =P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

omdat er een profetie werd gedaan (door een ex-docent waarzeggerij) dat er iemand geboren zou worden die voldemort zou verslaan
dat wilde hij voorkomen door harry te doden
ouders stonden toevallig in de weg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik dacht al: waarom moest voldemort perse harry, james en lily? Tnx voor het antwoord

Andere antwoorden (2)

Als toevoeging wil ik nog zeggen dat als je alles helemaal goed wilt begrijpen je de boeken moet lezen omdat het daar veel duidelijker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vermoordde James en Harry moest ook dood.
Voldemort wou Lily in leven laten maar ze koos voor het leven van Potter.