Waarom is Dick Maas in de jaren '80 niet naar Hollywood gegaan zoals Paul Verhoeven en Jan de Bont?

Dick Maas had een heel Amerikaanse filmstijl met films als De Lift, Flodder en Amsterdamned. Waarom is hij in de '80s niet net zoals Paul Verhoeven en Jan de Bont naar Hollywood gegaan? Dan was hij zeker zo succesvol geweest daar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dick Maas heeft in 2001 in Amerika wel de remake van de lift geregiseerd:"Down"
Heeft diverse uitnodigingen van Amerikaanse producers en filmstudio's afgeslagen omdat hij Nederland niet wilde verlaten.
Je hebt dus gelijk dat je denkt dat hij zeker een kans had succesvol te worden in Hollywood.
In de jaren '80 had hij zelfs de bijnaam " De Nederlandse Spielberg"
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is nog maar de vraag, of hij daar zo succesvol geweest zou zijn. Het is dringen in Hollywood, en ze zitten daar echt niet steeds maar op Nederlandse regisseurs te wachten. Bovendien kun je je afvragen waarom je zo nodig naar Hollywood moet, als je hier succes hebt. Dick Maas heeft hier naam, en in Hollywood moet hij bij wijze van spreken weer helemaal opnieuw beginnen, omdat de concurrentie daar veel groter is.

En dan is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat Dick Maas helemaal niet in de VS wil wonen en werken. Er zijn genoeg mensen die het hier heel leuk vinden, en eventueel dat beetje minder succes graag op de koop toe nemen. Het is dus helemaal geen automatisme, dat als je succesvol bent, direct naar de VS vertrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens,+.