Zijn er in Frankrijk ook niet-nagesynchroniseerde bioscopen?

Natuurlijk wil ook ik het aller-aller laatste deel van Harry Potter niet missen, maar ik ben op vakantie ik Frankrijk als de film uit komt....
Als er ook maar één Engelstalige bioscoop in heel Frankrijk is, ga ik die zoeken, omdat ik eigenlijk geen moment wil wachten met het zien van de film.

Vandaar de vraag :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

ja die zijn er; Aan de riviera is dit het aanbod: http://riviera.angloinfo.com/information/movies.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de filmhuizen ('kleine' bioscopen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. In Parijs zijn er enkele kleine alternatieve bioscopen waar niet nagesynchroniseerd wordt. Ik heb daar indertijd de nederlandse film De Noorderlingen van Warmerdam gezien. Dat vond ik erg bijzonder.
Niet-gesynchroniseerd is niet zo populair bij de fransen. Ze klagen dan dat ze veel van het beeld missen als ze de letters moeten lezen. Als je het niet gewend bent zal het ook wel heel vreemd zijn.
Als je in Parijs bent hebben ze een gratis boekje met alle evenementen/uitgaans en filmprogramma's. Je zoekt daar naar Harry Potter and the Deathly Hallows 7/b en kijkt of het gesynchroniseerd is.
Het lijkt mij dat ze in andere grote Franse steden ook wel niet-gesynchroniseerde films laten zien in kleinere bioscopen.