Kan iemand mij helpen aan een Nederlandse western film?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
lol veel succes met zoeken
of bedoel je gewoon een western met nederlandse ondertiteling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat pippo het meest in de buurt komt

Het beste antwoord

Dat wordt denk ik onmogelijk. De enige Nederlandse western die te vinden is, is "Liefde Waakt" (1914), en dat is wel heel erg lang geleden. Misschien is die film er wel helemaal niet meer, en het is ook nog maar de vraag, of de film juist is ingedeeld.

Ik vond 'm op de lijst, uit de link hieronder. Als je er zelf ook eens even rondneust, dan kom je al snel tot de ontdekking dat de lijst aardig compleet is. Dus veel meer westerns zullen er niet te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat ik een beetje western-achtig vond overkomen was de kinderfilm Limo van een aantal jaar geleden. Niet een echte western natuurlijk maar wel in die setting gefilmd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve dan degene bovenaan al zegt.
Het lijkt me niet dat er een NL westerse film is, de oudjes die ik heb gezien zijn meestal van de oorlog of is flut.
Dan moet je denk ik afwachten want je ziet de NL film veranderen t wordt moderner en beter.
Degene die er nu op lijken zijn:
-De Indiaan (al is dat denk een andere richting op)
-Mijn opa de bankovervaller.

Of je moet afwachten tot Carice van houten of n andere zeer goeie NL acteur, een idee heeft om dat te willen doen.