waar gaat de film stardust over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een heel lang verhaal om hier neer te zetten, je moet even kijken op een uit het Engels vertaalde wikipedia pagina, de woorden staan soms wat gek door elkaar, omdat het zo letterlijk vertaald wordt, maar de verhaallijn snap je wel. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijzondere leuke film, heb deze al meerder keren gezien.

Het beste antwoord

Dit is een fantasiefilm:
In een land hier heel ver vandaan leefde eens een koning met zeven zonen. Van deze zonen kan er maar een de nieuwe koning worden. De zonen strijden om de troon door elkaar te vermoorden en uiteindelijk blijven er nog drie over. De koning gooit zijn robijn uit het raam en deze wordt opgevangen door een vallende ster die ergens in het land neervalt. De laatst levende man met koningsbloed zal deze robijn kunnen herstellen en zal daarmee koning zijn. Behalve de prinsen zit er ook nog iemand anders achter de ster aan. Namelijk Tristan die, om de hand van zijn grote liefde te winnen een vallende ster voor haar gaat zoeken in de andere wereld. Wat hij op dat moment nog niet weet is dat zijn moeder ook in deze wereld woont en hem van een afstand beschermt.

Dit verhaal klinkt misschien als een droom maar dat is het zeker niet voor Tristan die op zoek is naar zijn ware liefde en ondertussen de vallende ster Yvaine moet beschermen tegen al het kwaad dat hen achterna zit. Zo zitten niet alleen de prinsen hen achterna, ook de drie heksen onder aanvoering van Michelle Pfeiffer als heks Lamia hebben kwade plannen met Yvaine. Dit alles wordt in 'Stardust' prachtig en geloofwaardig verteld, het is van begin tot eind een sprookje. En zoals met sprookjes wel vaker het geval is, eindigt ook dit verhaal in een happy end.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind zulke films prachtig en heb deze vele malen gezien ontdek elke keer weer nieuwe dingen er in. Moest zo lachen om die man die in die bok was veranderd..zelfde tanden haha.

Andere antwoorden (2)

Een jongen is verliefd en om het hart van deze vrouw te willen veroveren gaat hij op zoek naar een vallende ster. Dan begint het avontuur :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begint als wat degene hierboven zegt, dan blijkt die ster een vrouw te zijn waar ie verliefd op word en dan moet hij nog wat doen maar dat weet ik niet meer