Herkent iemand deze film en/of weet die de titel nog?

Vroeger (ongeveer 30 jaar geleden) heb ik ooit als kind een film op tv gezien van een indianenjongetje dat door een stam achternagezeten werd. Ik weet alleen dat het jongetje Isah heette en alleen was en steeds aan die stam wist te ontkomen.

Ook heb ik ooit een film gezien van een vrouw die van haar tante een huisje in Noorwegen heeft geerft. Als ze eenmaal op dat eilandje komt in dat huis blijkt het vol poppen te zitten die tot leven komen. Het is een psychologisch drama.

Beide films heb ik nooit meer gezien en zou zo dolgraag weer willen zien maar kan er niets meer over vinden en er is ook nooit meer een herhaling geweest.

Herkent iemand die films?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het kinderfilms? Dan kan ik de foute horrorfilms met levende poppen tenminste skippen.. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik keek de film over dat indiaantje toen ik 8 was, hij greep me erg aan en was toen wel heel spannend maar horror zou het dus niet geweest zijn. Die film met die poppen was meer een psychologisch drama en ik was toen onveveer 14 jaar.....dus zal ook geen horror geweest zijn anders mocht ik hem niet zien en keek mijn moeder ook niet haha....bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

De enige film over een indianenjongen die meer dan 25 jaar oud is die ik (tot nu toe) kan vinden, is "Tschetan, der Indianerjunge". Hij wordt wel achtervolgd, maar dan door veeboeren ipv een stam (en hij heet Tschetan ipv Isah..).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat ik nu nog geen filmpje van kan vinden maar het zou hem heel goed kunnen zijn.....ben nu druk op zoek naar een kort filmpje hiervan (veeboeren zou net zo goed kunnen, heeft zeer veel overeenkomsten. Bedankt.....:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen filmpje, maar in ieder geval een aantal screenshots uit de film: http://www.kinowelt.de/dvd/tschetan_der_indianerjunge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, thanx, ga meteen kijken...:-)

Andere antwoorden (2)

Kan de tweede house of wax zijn? Waarschijnlijk niet, maar toch een gokje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas, beide films zijn van meer dan 25 jaar geleden, maar bedankt voor je antwoord.
is dit de film van de poppen die je bedoeld?
ik heb hem op bol.com gevonden maalstroom.
http://www.bol.com/nl/p/dvd/maalstroom/1002004005493547/index.html#product_description

Toegevoegd na 7 minuten:
op de je vraag over de eerste film zou het deze kunnen zijn?
the legend of the boy and the eagle.
http://jeugdsentimenten.net/2010/10/23/the-legend-of-the-boy-and-the-eagle/