Kan iemand mij de samenvatting van de film pride en prejudice geven?

Laatst heb ik de film Pride en Prejudice op school gezien. Ik snap hem alleen niet helemaal, dus heeft iemand misschien een redelijk uitgebreide samenvatting of alle belangrijke gebeurtenissen in de film op een rijtje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Drepolli
12 jaar geleden
Engelse les? Ik moest die namelijk ook kijken, verschrikkelijk saaie film als jongen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, engels ik vond hem als meisje zijnde op zich wel leuk

Antwoorden (1)

In het Engeland van eind achttiende eeuw groeien de vijf gezusters Bennet op. Hun moeder heeft slechts één doel en dat is al haar dochters aan de (rijke) man brengen. Haar gebeden lijken te worden verhoord wanneer de rijke, jonge vrijgezel Mr. Bingley zijn intrek neemt in het nabijgelegen landgoed Netherfield. Hij blijkt een goede en nog rijkere vriend te hebben, Mr. Darcy. Mr. Bingley wordt verliefd op Jane, de oudste van de gezusters Bennet, en Darcy laat zijn ogen vallen op Elizabeth, de tweede dochter. Zij wil echter in eerste instantie niets van hem weten omdat hij zo trots is ("pride") en zijn vroegere vriend Mr. Wickham slecht zou hebben behandeld. Dat blijkt uiteindelijk niet zo te zijn, het was slechts een vooroordeel ("prejudice"). Na enkele misverstanden uit de weg te hebben geruimd trouwt Jane aan het einde van het verhaal met Bingley en Elizabeth met Darcy.

Of lees het uitgebreider hier: http://www.scholieren.com/werkstukken/34660