Hoe heet het elfje van Peter Pan?

Dit lijkt een domme vraag, maar ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Graag vertellen welke naam het eerst bij je opkwam VOORDAT je de antwoorden had gelezen. En, als je wilt, je leeftijd erbij zetten.

Ik ben benieuwd of er een verband is tussen de naam van het elfje en de leeftijd van de respondent.

Toegevoegd na 1 week:
Ik had verwacht dat de oudere respondenten het Elfje zouden kennen onder haar oorspronkelijke naam: Rinkelbel.

Ik heb zelf een kindervoorleesboekje uit mijn jeugd. Daarin kwam Rinkelbel voor. Ook in de oude Disneyboeken en in de Donald Duck heette ze Rinkelbel.

In de trein hoorde ik laatst een paar meiden praten over Tinkerbell. Ik vroeg me af waarom ze de Engelse naam gebruikten - de boze kapitein noemden ze namelijk wel Kapitein Haak, en niet Captain Hook.

Vandaar mijn vraag.

De verwachte geleidelijke overgang van Rinkelbel (oudere generaties) naar Tinkerbell of Tinkelbel is niet tevoorschijn gekomen. Kennelijk zijn ook de ouderen kort van geheugen, want vroeger heette het Elfje toch echt Rinkelbel.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/disney-s-magische-verhalen-peter-pan/1001004005909947/index.html
http://www.disneyinfo.nl/boekendetail.php?film=71

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Grappig, hier had ik laatst een discussie over. Ik ken ze nml. als Rinkelbel uit de Donald Duck van de jaren 70. Met de nieuwe Disney film lijkt het alsof iedereen die naam is vergeten.

Tinkelbell Toegevoegd na 49 seconden: 57 Toegevoegd na 11 minuten: In mijn jeugd heete die dame Wendy, maar dat is lang geleden ;) van Wikipedia gestolen achteraf ; "Peter Pan og Wendy "

Tinkerbel

Tinkerbell ....18

Als rechtgeaard kwartje was mijn reactie: "Tinkerbell". Het zou kunnen dat dit de Engelse benaming is, en de Nederlandse hier enigszins vanaf wijkt. Daar heb ik vaker last van.

Twinkelbel, lft. 58

Tinkerbel. 37.

Bij mij komt Tinkerbell het eerste op, maar dat komt denk ik doordat recent hiervan een film uit is die ik voor de kinderen heb gekocht. Mijn leeftijd staat in mijn profiel.

Bronnen:
http://www.imdb.com/title/tt0823671/

Tinkerbel 40

Tinkerbel of Tinkelbel in het Nederlands, Tinkerbell in het Engels. Volgens mij is het in het Nederlands recentelijk weer met een r geworden want het was heel lang met een l. 41 - en - één - dag.

zonder te lezen tinkerbel. en ben 24

Tinkerbell en ik ben 54 jaar

Het elfje heet Tinkerbell, ik ben 54

Ook Tinkerbel, ik ben 18.

Ik heb me ingehouden en de rest nog niet gelezen. Here goes: Tinkerbell Ik ben 29 jaar. En dan ga ik nu op mijn gemak de andere antwoorden lezen, ben benieuwd waar dit heen gaat.

Tinkerbel ..maaruh krijgen we ook nog uitleg tot wat voor een doel dit dient?

tinkerbel 36 ben ik

Ha, die Rotaluclac; Zonder lezen; Tinkerbel, (47jr).

Tinkerbel! Daarna dacht ik nog aan Tinkelteefje, maar dat komt omdat ik laatst een show van Hans Teeuwen zag. Ik ben 14 jaar.

clara 29 jaar

Tinkerbell, ik ben 22 jaar

Tinkerbell.. 15

tinkerbell (ik ben 30 maar heb een dochter van 7)

tinkerbell in het engels tinkelbel in het nederlands En tinkelteef voor de mensen die haar niet zo mogen - 27jr

Tinkerbell, best logisch, dat elfje kent iedereen bijna denk. (btw, 19)

Tinkerbel! Ik ben 17 En ik was vroeger fan van PP!! En had dit jaar een disney-agenda, met op de voorkant.. jaja: tinkerbel! :D

Tink, 16 Tink komt uit de musical Peter Pan (met Vera Mann) Deze musical heb ik gezien toen ik acht was(denk ik). Daarin was Tinkerbell een rood laserlichtje. Dat lichtje doofde ergens in die musical waarop peter pan zei: Tink, niet dood gaan tink. vandaar Tink, maar t is dus de afkorting van Tinkerbell

Tinkerbell, anders moet je het ff googlen...:P Toegevoegd na 43 seconden: 14 jr.

De eerste naam die bij me opkomt is Rinkelbel.

Tinkerbel Of Tinkelbel, dat ligt eraan of je de Engelse of de Nederlandse naam wilt... Toegevoegd na 56 seconden: Oh ja, ik ben 25

Ze heet Tinkerbel, maar soms staat er in boeken dat ze Rinkerbel heet, maar dat klopt niet.

Ik zeg altijd Tinkerbell. Ik heb begrepen dat in België de naam Tinkelbel gebruikelijker is. Ik ben 38.

dit is gewoon duidelijk dat is Tinkerbel

Dat is natuurlijk Tinkerbell (ook wel es gekscherend twinkerbell genoemd omdat ze licht geeft) Ik ben 21 jaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100