Blue ray brander.

Ik heb een KG blue ray brander gekocht. Maar ik heb geen idee wat je daar opzet.
1. Moet daar hetzelfde formaat opstaan als op een normale DVD, en kan er dus alleen meer op ?
2. Kun je normale films op 1 blue ray disc zetten?
3. Ik hen een .MKV bestand gedownload, met een HDTV film, hoe zet ik dat op een Blue ray disc? Eerst converteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het zoveel leuker zou zijn geweest om je eerst te orienteren op wat je koopt en wat voor mogelijkheden jij wil en welke mogelijkheden het apparaat biedt. Deze vraag geeft mij een gevoel van 'hebben!' en zoek het later wel uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd je had blijkbaar wat geld over? (die dingen zijn tering duur)
Als je niet eens weet hoe zon ding werkt of zelfs niet eens weet wat je er mee kan doen kan je misschien beter een harddisk recorder kopen, stukken goedkoper en je hebt (als je het goed aanpakt) in principe ongelimiteerde opslag ruimte voor films en andere media, óók in HD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve maralisten:
Ik had verwacht dat de bijgeleverder manual mij voldoende info zou geven. B.t.w. Sla niet zo oerdom toontje aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Advisor: Met respect voor de vraagsteller (jij dus) heb ik deze reactie geplaatst. Wil ook geen moraalridder danwel belerend zijn maar het kwam op mij over als een impulsieve aankoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Advisor
Je leest mijn reactie op je eigen manier, daar kan ik weinig aan veranderen.
Maar lees je eigen vraag nog maar eens en doe alsof iemand anders 'm heeft geschreven...
Het komt een beetje in de buurt van "Help, ik heb een nieuwe Porsche gekocht maar snap niet hoe ik 'm moet starten"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zand er verder over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenslotte: voor mij is een blueray writer geen duur ding, en zeker niet vergelijkbaar met een Porsche

Het beste antwoord

Blu-Ray is/heeft een ander bestandsformaat dan DVD.

"Blu-ray (BD) is een formaat waarmee informatie op een optische schijf wordt opgeslagen. Dit is een ronde schijf met een middellijn van 120 mm (dezelfde afmeting als een cd/dvd). Het formaat is met name bedoeld als digitaal opslagmedium voor speelfilms in HD (720p- of 1080p-resolutie). De uitlezing gebeurt met behulp van violet laserlicht met een golflengte van 405 nm. Standaard-dvd's en -cd's gebruiken een rode laser met een golflengte van respectievelijk 650 nm en 780 nm."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blu-ray

Normale films zijn vast te converteren naar Blu-Ray maar de kwaliteit wordt er niet beter van, dus kun je ze net zo goed op de goedkopere DVD branden.

Een MKV bestand omzetten naar Blu-Ray kan het beste met tsmuxer:

"Het verwerken van 'gewone' video is voor veel programma's gesneden koek, maar voor HD geldt dat veel minder - terwijl dat nu juist de nieuwe norm is. Gelukkig is er het handige programma TsMuxer waarmee u allerlei nuttige dingen kunt doen. TsMuxer is er primair om hd-beeld om te zetten naar een aantal standaardformaten zoals ts, avchd of blu-ray (met automatische hoofdstukindeling) en om grote bestanden te splitsen. "

http://www.computeridee.nl/download/tsmuxer

http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

Toegevoegd na 1 uur:
Bij een ‘gewone’ dvd wordt het ‘ouderwetse’ MPEG2 gebruikt. Daarentegen gebruikt Blu-ray de nieuwere en efficiëntere MPEG4-compressie.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt; het is gelukt