Weet iemand een film waarin raadsels moeten opgelost worden om dichter bij iets te komen?

Ik bedoel films als The Da Vinci Code en National Treasure (1 en 2) Dat ze raadsels en codes moeten oplossen op verder te komen.

Weet iemand nog andere films waarin zoiets zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

-Oxford Murders: wiskundige raadsels oplossen en verbanden leggen om de dader van moorden te achterhalen.
-Zodiac (zijn er 2 van, ik doel op die met Jake Gyllenhaal): krijgt steeds meer info over de dader van verscheidene moorden, raadsels met zodiactekens

Leuk zijn dit soort films hè? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, mijn moeder en ik vinden ze erg leuk. ;)

Andere antwoorden (11)

Enigma? Gaat over de 2e wereld oorlog met het ontcijferen van een code (dacht dat het apparaat Enigma heet) is niet zo uitgebreid als de Da Vinci code
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pann's Labyrinth, aanrader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angels and Demons, nu in de bios!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodiac, ook een top-film!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bernini-mysterie: binnenkort. Ontdekking van de hemel: eerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Name of the Rose, lijkt me ook in het rijtje thuis te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indiana Jones And The Last Crusade, daar zit een beetje in, maar niet heel erg veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cube.
dat is een film over mensen in een enorme kubus en die die bestaat ui duizenden kleine kubusen en daar zitten ze in gevangen. nou moeten ze door middel van raadsels naar de uitgang zien te komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The holy grail en dat komt uit King Arthur.
Daar zijn meerdere films van en over. Eentje ervan is als link toegevoegd.

De zoektocht naar de holy grail is een onderdeel eruit.
Maar of dat voldoende is?

Toegevoegd op 15-06-2009 22:23:20
Uit de oude doos: Seven met Brad Pitt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jumanji met Robin Williams. Als kind vaak gezien. Geen flauw idee of ik hem nu nog leuk ga vinden.
Het gaat over een bordspel met erge gevolgen. Het hele spel moet vervolgens uitgespeeld worden, voordat de bizarre dingen ophouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het huis Anubis en het Pad Der 7 Zonden.
Daar krijgen ze 7 opdrachten die ze moeten oplossen en dan komen ze steeds een stapje dichterbij.