Zijn er films na 1936 waarin niet gesproken wordt?

Geen 'stomme' films zoals die van Charlie Chaplin, maar films zoals Koyaanisqatsi bijvoorbeeld. Daar werd geen woord gezegd, alleen beelden en muziek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Ja hoor. :)

- Baraka
- Chronos
- Laya project
- Dogora
- Highway World
- Savage Eden
- Powaqqatsi

Op onderstaande link vind je er nog meer, met beschrijvingen erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- In Le Dernier Combat van Luc Besson komt maar één gesproken woord voor: "Bonjour..."

- The Thief
"The Thief is one of the few films with synchronized sound to be made completely without spoken dialog."

- Quest for Fire speelt in de prehistorie. Als ik me niet vergis wordt daar alleen wat in gegromd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
themrok franse low budget fim uit 1972
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de nederlandse speelfilm 'de Illusionist' van Jos Stelling/Freek de Jonge wordt niet gesproken. Het is niet echt een 'stomme film' want je hoort wel omgevingsgeluiden en soms wat onverstaanbaar gemompel. De film is uit 1983 en heeft in 1984 Gouden Kalf gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de film The Bear wordt ook niet veel gesproken.
Het grootste deel van de film verteld het verhaal van een jong beertje wiens moeder is vermoord door stropers.

Slechts heel kort, als de stropers in beeld zijn, wordt er ietwat gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
heet hij niet officieel l' ours?
gave film idd, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt.. heb de titel l'ours even gegoogled en kwam op de imdb terecht van The Bear, waar bij original title stond l'ours.