Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe deze film heet?

Ik heb ooit eens een film gezien die ik graag nog eens zou willen zien alleen weet ik niet hoe die heet.

Ik weet alleen het einde nog. De hele film is een verzinsel van de hoofdpersoon als blijkt aan het eind dat de hoofdpersoon in werkelijkheid in een gevangeniscel (of cel in een gesticht misschien) en dat hij uit een klein raampje in de dur allerlei personeel ziet langslopen. Ditzelfde personeel speelt in de film een hele andere rol.

M.a.w. de film is bedacht door de hoofdpersoon met als acteurs het personeel van de inrichting waar hij zich bevindt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
974
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit aan Vanilla Sky en The Truman Show te denken, maar die zijn het vermoedelijk beiden niet......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn het inderdaad allebei niet. Bedankt iig voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien The Lazarus Project uit 2008? Weet iemand hoe dat einde gaat en klopt dat met bovenstaande? Ik dacht dat de film ouder was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doet ook wel wat denken aan Der Prozess van Kafka ; geen idee of die ooit verfilmd is. (vast wel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als een interessante film die ik ook wel wil zien. Alleen weet ik niet of ie nog leuk is nu je ons het einde al verklapt hebt ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Shutter Island
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ik ook ja, Shutter Island.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shutter Island lijkt er inderdaad erg veel op, maar die is het niet. Ik heb het over een film van zeker 5 a 6 jaar oud (misschien nog wel ouder). Shutter Island is uit 2010.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht er ook aan xD
Truman show?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je de acteur die in die film speelt? Kan je op imdb.nl zoeken op acteur en kijken in welke films hij heeft gespeeld.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Identity mischien??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het 'the lazarus project' uit 2008?

http://www.imdb.com/title/tt0464041/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik deze tegenkwam op een site met plot twist endings moest ik ook even diep nadenken of dit hem is. Het zou goed kunnen het einde komt aardig overeen met mijn beschrijving. Ik heb de film wel gezien maar dacht dat dat al langer geleden was. Ik zal deze film nog eens huren o.i.d. om te kijken of dit hem was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop dat het hem is :P
Shutter island!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding