Welke film is dit?

Gaat om 2 films, de eerste is een actiefilm. Een beetje een Pulp Fiction sfeertje, maar het is die film overduidelijk niet. Wel meerdere verhaallijnen door elkaar. Het enige dat ik me nog herinner is dat een vrouw op een gegeven moment tegen haar partner zegt; "...but the bitch just wouldn't die". Het is niet veel, maar de quote moet bij iemand een belletje rinkelen.

Tweede film heb ik jaren geleden gezien. Een science fiction, titel van de film is een niet alledaags (Engels) woord. Ik herinner me nog een scene dat de hoofdrolspeler in zijn 'hemel' is. Hij is dan aan het strand en ziet zijn (overleden?) vrouw lopen. Hij is een jaar of 2, 3 geleden nog eens uitgezonden op tv.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Tweede film zou Inception kunnen zijn. Zo begint en eindigt die film namelijk. Echter kan die niet 2 of 3 jaar geleden op TV zijn geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de tweede film niet What Dreams May Come met Robin Williams?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweede film : Vanilla Sky met Tom Cruise ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tweede film the abbyss?

Toegevoegd na 43 seconden:
ik bedoel natuurlijk the abyss

Toegevoegd na 4 uur:
misschien kun je via deze link de juiste film vinden, staan best wat mogelijkheden op die uit maar 1 woord bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat je bij de eerste film dan eens naar de films van Quintin Tarantino moet gaan zoeken want hij heeft als een van de weinige een Echte eigen stijl van films maken, en je zou mogelijk ook bij Robert Rodriguez kunnen zoeken.
Succes!