Wie weet er film-scenes met de onderstaande twee gebeurtenissen?

Voor een project op school heb ik scenes uit films nodig met het volgende er in:

- een scene met kinderen die verschrikt/plots omkijken
- een scene met iemand die een deur/ruimte binnenkomt met heel veel tegenlicht waardoor je alleen het silhouet van die persoon ziet

Geen geanimeerde filmpjes zoals scenes uit South Park.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens mij zit in Home Alone 1 of 2 een shot waarin de Macaulay Culkin verschrikt achterom kijkt.
In de oude VVN-vliegercommercial zit ook zo'n scene, zie bron.

Toegevoegd na 35 seconden:
... op 51 sec.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschikt kind: home alone als hij voor het eerst oog in oog staat met de "boef"

-silhouet: scarface, michael Jackson clips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een z/w film van voor de 2de wereldoorlog: 'nosferatu', een horror-film. daarin staat een overbelichte achtergrond met een silhouet van het hoofdpersonage op de voorgrond. Voor die periode in de filmgeschiedenis is dit nu een klassieker én voorbeeldfilm. De moeite om te checken!