Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Naar welke talen is de Harry Potter-filmreeks vertaald?

Ik kwam er laatst achter dat Harry Potter ook Nederlands is gesproken, wat ik heel erg bewonder. Van mij mogen ze alle films Nederlands nasynchroniseren! De vraag luidt nu, in welke talen is Harry Potter vertaald?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Kinderfilms synchroniseren ze altijd na in Nederlands
Ritsuka
8 jaar geleden
Bedoel je met de vertaling alleen de films of ook de boeken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De filmreeks. En ik vind Harry Potter niet bepaald een kinderfilm, maar het gaat om het principe. Ze zouden alle films moeten nasynchroniseren (uiteraard wel met goeie stemmen) omdat ook onze taal eronder leidt. Maar in welke andere talen is Harry Potter gesproken?
Ritsuka
8 jaar geleden
Uiteindelijk doen ze dit vooral met kinderfilms. Films voor volwassenen worden over het algemeen alleen in Duitsland nagesynchroniseerd, en dit klinkt altijd heel slecht vind ik zelf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soms wel inderdaad. Maar meestal kiezen ze acteurs die goed bij de oorspronkelijke stemmen aansluiten, soms zelfs betere.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In heel veel verschillende talen, ik heb zelf alle Blu-Rays en verbaas me er altijd over :)

Ik weet niet of elke Blu-Ray dezelfde vertalingen heeft, maar dit zijn de audiotalen die Harry Potter en de Steen der Wijzen heeft:

- Engels
- Nederlands
- Vlaams
- Frans
- Duits
- Spaans
- Italiaans
- Deens
- Zweeds
- Japans

Dit is natuurlijk niet zo gek, als je bedenkt dat Harry Potter officieel kinderboeken zijn, en kinderen meestal nog geen Engels spreken. Daarbij worden in de meeste landen films nagesynchroniseerd in hun eigen taal. Nederland is best een geval apart, met onze ondertiteling en goede Engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding