wat is een goede film over de 2de wereld oorlog?

voor het vak geschiedenis. en wel een die een verhaallijn heeft graag.

Toegevoegd na 5 minuten:
wow wat veel films!

maar ik wil wel graag een met nederlndse ondertiteling:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Schindler's List !!

Toegevoegd na 1 minuut:
the longest day
the great escape
the eagle has landed
guns of navarone
der untergang

Toegevoegd na 5 minuten:
bridge over the river quai

niet echt 2e w.o. maar wel in verband is een van mijn favoriete (als in steengoed en zeer indrukwekkend ) is marathon man.

Band of brothers
saving private ryan
inglourious basards

en nog duizenden andere

Toegevoegd na 5 minuten:
zijn allemaal verkrijgbaar en download baar met nl sub (nederlandse ondertitels)

Toegevoegd na 15 minuten:
laatste 3 (nederlandse films)

de aanslag
soldaat van oranje
oorlogswinter.

Toegevoegd na 20 minuten:
sorry ..... was er een vergeten .. de beste van allemaal

LA VITTA BELLA (een italiaanse film over een vader en zoon die in een c.kamp terecht komen)

heel mooi en heel zwaar .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"La vita è bella" gaat meer over de jodenvervolging en was voor mij te aangrijpend om volledig te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer ...want hij was heel mooi. en was de jodenvervolging niet een onderdeel van de 2e wereld oorlog ??? rare reactie .....

Andere antwoorden (16)

childrens list is een mooie film

duurt wel lang

Toegevoegd na 5 minuten:
hier zou je hem kunnen downloaden met nederlands ondertiteling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enigma, met bovendien mooie muziek, en een grote mate van echtheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Schindler list
2. Der Untergang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
The Rise of Evil, (de voorganger van Der Untergang)
Als je een indringende film wilt zien over de tweede wereldoorlog, moet je 'Die Brucke' eens kijken...

http://www.imdb.com/title/tt0052654/
rose
13 jaar geleden
Der Untergang,die over Hitler gaat en hoe hij was en deed enzo
Valkyrie,met Tom Cruise gat ook over wO 2

Toegevoegd na 15 minuten:
o ja: Oorlogswinter = een nederlandse film over een jongetje dat de 2de Wereldoorlog beleeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soldaat van Oranje
A Bridge To Far
The Longest Day
Enemy At The Gates
The Great Escape
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
saving private Ryan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis er nog eenpaar: het meisje met het rode haar, en natuurlijk een film over Anne Frank, daar zijn diverse van, en volgens mij de meest recente: Zwartboek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mist er nog vele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vast maar deze ken ik
sterredag
13 jaar geleden
Er zijn meerdere anne frank films, dagboek van anne frank en gewoon anne frank ik vind de echte film, de engeltalige versie wel het best eigenlijk, mede omdat daar ook het stuk van het concentratiekamp in is meegenomen
sands of iwo jima (1949)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letters from Iwo Jima, goeie film, maar in dit verband geen aanrader, het verhaal is te statisch.
Een hele goeie film, een klassieker, is
Das Boot over een duikboot in WWII (This is the story of 42 raw recruits caught up in a war they didn't understand, and the Captain who must lead them in their struggle to survive),

Een zeer verduidelijkende film is
All Quiet on the Western Front (A young soldier faces profound disillusionment in the soul-destroying horror of World War I)

Beide films gaan over de verschrikkingen van een oorlog en de invloed op mensen, zonder melodramatische ondertoon.

De Joden zijn een slachtoffer in de oorlog, maar niet het enige slachtoffer. Oorlog is een onbeschrijfelijke hoop ellende voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoah van Lanzmann. Het is alleen geen speelfilm, maar een documentaire die vooral gevuld is met testimonials en interviews van holocaustoverlevenden. Superindrukwekkend!

Toegevoegd na 47 seconden:
Oh, nu zie ik pas je opmerking over een verhaallijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pearl harbor of tora tora tora. (tora tora tora is het japanse verhaal van pearl harbor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zomer van 45. Het is een 5-delige serie, te zien bij uitzending gemist.
13 jaar geleden
The Pianist (2002)

Op 23 september 1939 speelt de jonge pianist Wladyslaw Szpilman voor de radio 'Nocturne in d-mineur' van Frédéric Chopin. Door het lawaai van de bombardementen kan hij zichzelf nauwelijks horen. Een halfuur na afloop van dit optreden wordt de zaal van de Poolse omroep geraakt en is de radio definitief uit de ether. De gevolgen van de bezetting voor Warschau zijn afschuwelijk: het getto, de joodse opstand, de deportaties. Maar terwijl zijn volledige familie en vele vrienden worden uitgemoord, tracht Szpilman te overleven in de gehavende stad. Hij krijgt daarbij hulp van Poolse verzetsstrijders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The boy in the striped pyjama's, indrukwekkend verhaal, wordt ook vaak behandeld op de middelbare school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwartboek, met Carice van Houten. Ge-weldig!:D

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeh en The Pianist, is een mooie film! Dat is zeker een goed beeld over de tweede wereldoorlog. Het is meer een kijk op de oorlog in het echte leven en niet in een kamp.